Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۳ سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما جاده‌های استان‌های شمالی و شمال غربی و شرقی کشور را در بر می‌گیرد و بر این اساس پایان این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استان‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطمئنا برودت هوا باعث افزایش خطر یخزدگی و لغزندگی جاده‌ها می‌شود. خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می‌گردد. در این زمان برای رانندگی در جاده‌ها می‌بایست از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود.

سرهنگ شیرانی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفر‌های جاده‌ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده می‌بایست در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد.

وی گفت: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است رانندگی کنند.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: محور شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود و سایر مسیر‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد بصورت روان در حال انجام است. بالاترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای در این هفته مربوط سرعت و سبقت غیر مجاز گزارش شده است که بر این اساس از رانندگان محترم درخواست داریم رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی و صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادفات جاده ای سرعت غیرمجاز جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت یک نفر در بلوار شهدای گمنام رشت، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ در مسیر مخالف با ۲ دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی چانگان در حال حرکت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور گیلان تصریح کرد: در این حادثه راننده ۴۰ ساله یکی از خودرو‌های پراید متأسفانه در دم جان باخت و ۲ سرنشین دیگر آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ طالبی همچنین از مجروحیت راننده ال ۹۰ خبر داد و گفت: کارشناسان علت تصادف را عدم توانایی راننده ال ۹۰ در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

او بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه و با توجه به جلو رانندگی کرده تا از بروز تصادفات ناگوار جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • چاقوکشی منجر به قتل در بهشهر
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟