Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری آریا-نماینده سابق آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که کشورش در حال حاضر برای مذاکره با روسیه درباره سوریه در موضع قوی‌تری قرار دارد چراکه تمامی ابزارهای فشار همچنان در دست دولت جو بایدن است.
به گزارش خبرگزاری آریا-نماینده سابق آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که کشورش در حال حاضر برای مذاکره با روسیه درباره سوریه در موضع قوی‌تری قرار دارد چراکه تمامی ابزارهای فشار همچنان در دست دولت جو بایدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه و ائتلاف ضد داعش در گفتگو با الشرق الاوسط گفت: آمریکا در حال حاضر برای مذاکره با روسیه درباره سوریه به دلایل زیادی در موضع قوی‌تری است از جمله این دلایل این است که تمام ابزارهای فشار همچنان در دست دولت جوبایدن است و روسیه در باتلاق سوریه غرق شده است.
وی گفت: دولت بایدن باید به هماهنگی با همپیمانان عرب و منطقه‌ای و سازمان ملل از طریق مذاکره با طرف روسی برای تضمین موفقیت در تحقق اهداف خود بپردازد. اگر این اقدام صورت نگیرد، به این معناست که دولت بایدن معتقد است که سوریه مهم نیست یا اینکه آن‌ها می‌خواهند کاری را انجام بدهند که هیچ کسی نمی‌خواهد از آن اطلاع داشته باشند.
جفری گفت: سوالات دیگری وجود دارد، مبنی بر اینکه آیا افرادی در دولت آمریکا برای اجرای سیاست دیگری برای تحویل سوریه به بشار اسد یا روسیه تلاش می‌کنند. من از مسئولان عالی رتبه در منطقه شنیده‌ام که به نظر می‌رسد دولت جو بایدن بیشتر آن‌ها را تشویق به عادی سازی روابط با بشار اسد کرده است نه اینکه مانع این مسئله شود. من گمان می‌کنم که موضع دولت آمریکا در این زمینه واضح نیست.
جعفری تاکید کرد که وی به همراه مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در سال 2019 به مسکو رفته و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کردند. آنها معامله‌ای را درباره سوریه پیشنهاد دادند اما پوتین آن را قبول نکرد؛ چرا که وی معتقد بود که ما در پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هستیم که می‌خواست نیروهایش را از سوریه خارج کند برای همین پوتین گمان کرد که هیچ دلیلی برای مذاکره با ما وجود ندارد و می‌تواند سوریه را به راحتی به دست بیاورد.

ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امریکا سوریه برای مذاکره سابق آمریکا درباره سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه