Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر گفت: طبق آخرین آمار دریافتی، آتش سوزی جنگلهای غرب مازندران  به ۱۰۷ هکتار از عرصه های جنگلی خسارت زد.

عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران ضمن تأیید مهار کامل آتش سوزی ویسر کجور نوشهر درصبح امروز چهارشنبه گفت : فعلا نیازی به حضور بالگرد در منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در حال حاضر نیروها مشغول خاموش کردن کنده های بجا مانده از آتش سوزی در عرصه های جنگلی هستند. آتش سوزی ویسر بخش کجور نوشهر از بعدازظهر روز دوشنبه بیست و نهم آذر آغاز شد که وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بر تشدید آتش سوزی افزود.

سنگاری همچنین با اعلام اینکه طی دو سه روز گذشته ۱۱ مورد حریق کوچک و بزرگ در مناطق جنگلی شهرهای نوشهر-کلاردشت-تنکابن-رامسر-عباس آباد و چالوس روی داد، تصریح کرد: عامل انسانی علت این آتش سوزی ها بوده است. 

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر با اشاره به همیاری سایر دستگاه برای مقابله با آتش سوزی خاطر نشان کرد : طی دو روز آتش سوزی در جنگل های ویسر حدود ۳۵۰ نیروی منابع طبیعی اعم از صیانت و حفاظت، محیط زیست، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی شهرهای پول ، کجور و هچیرود چالوس ، نیروهای مردمی و همیاران طبیعت برای مهار آتش سوزی مشارکت فعال داشتند . 

وی از تمامی نیروها و مسئولین شهرستانی، دهیاری و شورای اسلامی روستای ویسر، روسای منابع طبیعی شهرستان های تنکابن، کلاردشت و عباس آباد، فرمانداران نوشهر،چالوس و کلاردشت، بسیج و سپاه پاسداران نوشهر، بخشداری کجور برای همیاری در امر اطفاء حریق قدردانی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر از گردشگران و شکارچیان خواست بدلیل خشک بودن سطح جنگل از روشن کردن هر گونه آتش خودداری نموده و به محض اطلاع از وقوع آتش با کد ۱۵۰۴ امداد جنگل و یا شماره ۱۳۹ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟