Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:44:24 GMT

محمد و فاطمه بیشترین نام نوزادان در فارس

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۰۸۵۴

محمد و فاطمه بیشترین نام نوزادان در فارس

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از  شیراز، علی رضا انصاری  پیش از ظهر  امروز در آستانه‌ سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه سببی و نسبی با هدف انحصار وراثت، مقابله با‌ پول‌شویی، ارتقا توان پاسخگویی‌سازمان به مراجع امنیتی و قانونی‌  قابل اجرا است.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس بیان کرد: سازمان‌ ثبت احوال به‌ عنوان یکی از قدیمی ترین سازمان‌ها نخستین‌ شناسنامه را با‌ نام فاطمه ایرانی بر گرفته از سنت‌ اسلامی و‌ ایرانی‌ صادر‌ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری‌ بیان داشت: در‌ 8 ماهه سال جاری از 39 هزار و 121 مورد ولادت در استان فارس  20 هزار و 199 نفر پسر و 19 هزار و 22 دختر بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین ولادت در شهرستان های شیراز، لامرد و خنج و نیز میانگین سن مادران 30.5 بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: نرخ ازدواج در مدت 6 ماهه نخست‌سال‌جاری‌ در‌ فارس 16 هزار و 891 و طلاق 4 هزار و 789 نفر و نیز‌ بیشترین  فاصله طلاق 2 و ‌3 سال بعد‌از ازدواج و 31 درصد 5 سال ابتدای زندگی رخ داده است.

انصاری در مورد محبوب ترین نام‌گذاری ها ابراز داشت: محمد، آریا، امیر‌حسین، حسین، آراد، علی، ماهان،  آیهان، کیان و در دختران فاطمه، زهرا، رستا، آوا، دلوین، تیلا، آیلین، آوینا، سلین، و دلسا بوده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و‌ حراست از مدارک هویتی امری ضروری است، افزود: به علت جعل و  سوء استفاده از‌ شناسنامه به عنوان مدرک و هویت، مشکلات و‌ معضلات‌ بسیاری را به وجود آورده است.

انصاری اظهار داشت: استان فارس در ارائه زیر‌ساخت های لازم برای  کارت‌ هوشمند‌ ملی در‌ کشور  پیشرو‌ است.

انصاری خاطر‌نشان‌کرد:  از‌ جمعیت 3 میلیون و 965 هزار و 522 نفر بالای‌ 15 سال در‌ فارس  3 میلیون و 830 هزار و 594 نفر کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده و بیش از 134 هزار نفر‌ثبت نام نکرده اند.

مدیر کل ثبت‌ احوال استان فارس در‌ مورد تغییر نام و نام خانوادگی افزود: تغییر نام و نام خانوادگی مشمول‌کسانی که اسامی نامناسب دارند و نیز‌ مذهبی‌ به غیر مذهبی انجام نمی شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: علی رضا انصاری بیشترین نام ها در استان فارس کارت ملی کارت هوشمندملی تغییر نام تغییر نام خانوادگی شرایط تغییر نام خانوادگی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟

روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش همشهری، ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود.

این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد