Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:02:22 GMT

عربستان ۱۱۰ میلیون دلار اوراق قرضه منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۰۹۷۳

عربستان ۱۱۰ میلیون دلار اوراق قرضه منتشر کرد

بر اساس گزارش مرکز ملی مدیریت بدهی عربستان، این کشور در ماه دسامبر حدود ۱۱۰ میلیون دلار اوراق قرضه اسلامی منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،مرکز ملی مدیریت بدهی در عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که این کشور اوراق قرضه اسلامی به ارزش 415 میلیون ریال (110.55 میلیون دلار) در ماه دسامبر منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه الخلیج آنلاین نوشت: این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انتشار به دو بخش تقسیم شده است که اولی آن به مبلغ 200 میلیون ریال (53.27 میلیون دلار) برای اوراق قرضه اسلامی سررسید در سال 2029 است.

قسط دوم برای اوراق قرضه اسلامی سررسید سال 2031 به مبلغ 215 میلیون ریال (57.27 میلیون دلار) است.

این دو موضوع بخشی از برنامه استقراض سالانه برای سال 2021 است که توسط مرکز مدیریت بدهی در عربستان در ابتدای سال مالی اعلام شده است.

مرکز ملی مدیریت بدهی عربستان سعودی اعلام کرد که 8.5 میلیارد ریال (2.27 میلیارد دلار) در اکتبر برنامه انتشار اوراق قرضه اسلامی صادر کرده است.

عربستان اوراق قرضه اسلامی را در ژوئیه 2021 در دو بخش منتشر کرد . ارزش اولی 6.46 میلیارد ریال (1.723 میلیارد دلار) برای سال 2031 و ارزش دومی بالغ بر 3.95 میلیارد ریال (1.053 میلیارد دلار) در سال 2035 بود.

حزب‌الله: سفرای آمریکا و عربستان مستقیما در امور لبنان مداخله می‌کنندثبت نرخ بیکاری 11.3 درصدی در عربستان طی سه ماهه سوم 2021

اوراق قرضه اسلامی به گونه‌ای ساختار یافته است که برای سرمایه گذاران سودآوری ایجاد می‌کند. آنها با رعایت اصول شرع که منافع را منع می‌کند، صادر و معامله می‌شوند. ارزش اوراق در پایان دوره بازپرداخت می‌شود و خریدار پول سرمایه گذاری خود را پس می‌گیرد.

رسانه‌ها پیش از این اعلام کردند که بدهی عربستان سعودی در شش سال گذشته 21 برابر شده و این کشور از زمان به قدرت رسیدن ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی ، نیم تریلیون دلار از دست داده است.

عربستان سال گذشته اقداماتی مانند سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده و لغو هزینه کمک هزینه زندگی را با هدف افزایش منابع دولت که با کاهش تاریخی قیمت نفت خالی شده بود، اعمال کرد و درآمدهای غیرنفتی نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

ریاض پس از کاهش قیمت نفت از اواسط سال 2014 به بازار بدهی متوسل شد که منبع اصلی درآمد بزرگترین صادرکننده نفت خام و سومین تولیدکننده بزرگ در جهان است.

وزارت دارایی عربستان اعلام کرد انتظار می‌رود بدهی ملی این کشور در سال آینده میلادی 989 میلیارد ریال معادل 264 میلیارد دلار یا 31٫3 درصد تولید ناخالص داخلی آن افزایش یابد.

اخیرا یک موسسه بین‌المللی فاش کرد که عربستان سعودی با وجود افزایش قیمت نفت، دوباره به بازارهای بدهی متوسل شده تا وام جدیدی استقراض کند.

منابعی به رویترز گفتند که عربستان سعودی در حال مذاکره با بانک‌ها برای اصلاح شرایط وام 16 میلیارد دلاری سررسید سال 2023 و احتمال کاهش حجم این وام است، در حالی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان به دنبال کاهش بدهی‌های دولتی موجود است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی اوراق قرضه اسلامی عربستان سعودی میلیارد ریال میلیارد دلار میلیون دلار مدیریت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد

به‌دنبال استقبال مشتریان ارجمند بانک رفاه کارگران و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) برای شرکت‌های سیمان فارس، کاشی و سرامیک سعدی و پنجره آریا از سوی این بانک تمدید شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علاقه‌مندان تا روز سه‌شنبه اول خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. 

این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب 25 درصد، سه ساله (36 ماه)، به‌صورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر می‌شود.  

از جمله مزایای خرید این اوراق می‌توان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر، امکان پرداخت سود قطعی پس از اتمام طرح علاوه بر سود علی‌الحساب و... اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  •  چرا دلار سقوط کرد؟