Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خاجی به این رسانه روس گفت: آماده می‌شویم که سال آینده (میلادی) اجلاس را برگزار کنیم. بستگی به شرایط همه‌گیری (ویروس کرونا) دارد؛ اما در کل در مورد برگزاری اجلاس سران توافق کرده‌ایم. به احتمال زیاد می‌توانیم در فوریه یا مارس آن را برگزار کنیم.

به گفته خاجی، این مسئله در دستور کار اجلاس آستانه در نشست شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان قرار داشت و در یکی از مفاد بیانیه پایانی سه کشور منعکس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از اجلاس سران نیز نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو روند آستانه در ماه ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود که دور بعدی اجلاس بین‌المللی روند آستانه ظرف چند هفته پس از برگزاری اجلاس سران تشکیل خواهد شد و «تاریخ آن بستگی به (زمان برگزاری) اجلاس سران دارد.»

به گزارش ایرنا، دیروز (۳۰ دی) هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیئت‌های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، گروه‌های مخالف و هیئت‌های لبنان و عراق به‌عنوان ناظر در نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در این نشست، مسائل مختلف سوریه از جمله وضعیت در ادلب و جنوب، تشکیل جلسه هفتم قانون اساسی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، خروج آمریکا از عراق و سوریه و پیگیری نتایج سفر هیئت روسی به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین با تأکید بر لزوم حفظ سیادت و حاکمیت سوریه، بر تشکیل جلسه آتی کمیته قانون اساسی تأکید کردند. طرف ایرانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه را مورد تأکید مجدد قرار داد.

برچسب‌ها روسیه قزاقستان سوریه عراق ایران ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه قزاقستان سوریه روسیه قزاقستان سوریه عراق ایران ترکیه اجلاس سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد