Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: صنعت حمل و نقل با توسعه و پیشرفت خود می‌تواند نجات دهنده اقتصاد تک محصولی در کشور باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید صولت مرتضوی در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته با بیان اینکه خدمات حمل و نقل در هر کشوری به عنوان پیشران اقتصاد حائز اهمیت است گفت: این بخش‌ها اساساً نقش آفرینی متعددی را می‌تواند همراه خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرتضوی ادامه داد: در ابتدا به عنوان یک فعالیت اقتصادی مؤثر و رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌تواند به مؤلفه‌های توسعه کشور کمک کند و در ادامه صنعت حمل و نقل به عنوان یک زیرساخت موجب رشد و تعالی سایر بخش‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: کشورهایی که به تولید ناخالص مناسب و رشد اقتصادی مطلوبی دست یافته‌اند یکی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی صنعت حمل و نقل بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: حمل و نقل به عنوان یک منبع تأمین کننده می‌تواند بخشی از نیازهای ارزی کشور را تأمین کند.

مرتضوی اظهار کرد: ترانزیت حمل و نقل یکی از مؤلفه‌ها در توسعه درآمدزایی و ارزش افزوده در هر کشوری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در کشور ما موقعیت مناسب جغرافیایی و حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی می‌تواند پیشتاز باشد و همچنین اشتغال‌زا و ارزآور نیز باشد افزود: در صنعت ترانزیت دریایی و هوایی و اخیراً نیز با اتصال پاره‌ای از خطوط ریلی به کشورهای همسایه گام‌های مؤثری برداشته شده‌اند.

مرتضوی گفت: حمل و نقل می‌تواند عامل بسیار مؤثری برای نجات از اقتصاد تک محصولی باشد.

وی با بیان اینکه اگر حمل و نقل روان، آسان، ارزان و سریع صورت گیرد هم در حوزه کشاورزی و هم صنعت و معدن می‌توانیم صادرات را به شدت افزایش دهیم گفت: صادرات نفتی که می‌تواند نقطه قوت ملت‌ها باشد می‌بینیم که این نقطه قوت کشورها به لحاظ صنعت در فرآوری و ایجاد ارزش افزوده به نقطه ضعف تبدیل شده است و کشور را از بن‌بست تحریم‌های ظالمانه در صنعت نفت نجات دهد در این حوزه باید اقدامات شایسته و بایسته‌ای انجام شود.

مرتضوی در ادامه تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب با تمام مشکلات پیشروی حمل و نقل اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد استعداد کشور ما بالاتر از این است و ما نتوانستیم در حوزه حمل و نقل ریلی گام‌های مؤثری برداریم.

وی بیان کرد: به مدد دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها نیز اقدامات مؤثری در حوزه حمل و نقل صورت گرفته است.

مرتضوی گفت: به مدد الهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه حمل و نقل بخش حمل و نقل ریلی و ساخت واگن بوده که ما توانستیم با استفاده از توان مهندسان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین کارخانجات تولید داخل ما توانستیم حدود ۱۲۰ واگن را در بازه زمانی کوتاه مدت ساخته و به شرکت‌های حمل و نقلی تحویل دهیم و در حل این مشکل جهاد دانشگاهی هم همکاری بسیار مؤثری داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های داخلی هم با استفاده از مهندسان خود و دولت هم با اعتماد به دانش آنها توانست بخشی از مشکلات در حوزه حمل و نقلی را برطرف کند و ما با استفاده از این اقدام شاهد بروز استعدادهای بسیاری در این بخش بوده‌ایم.

مرتضوی با بیان اینکه در این دولت سیاست تحولی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: این طرح جامع تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌کند و با نگاه جدید ما سعی خواهیم کرد این صنعت را توسعه دهیم این طرح در دولت سیزدهم در حال نهایی شدن است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی گفت: ما در این طرح با اعتماد و اتکا به دانش بومی و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی توانسته‌ایم رابطه دولت و دانشگاه را بازتعریف و بازطراحی کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت باید با اعتماد به دانشگاه‌ها و جوانان خلاق صنعت حمل و نقل را رونق بخشد.

مرتضوی اظهار کرد: حجت الاسلام رئیسی رئیس دولت سیزدهم چندین بار در سخنان خود اعلام کرده که متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها برای اجرای کارها بهانه‌تراشی می‌کنند اما باید اعلام کنیم که چگونه است که صنعت هوا فضا و همچنین صنعت هسته‌ای ایران که شدیدترین تحریم‌ها را دارد روز به روز در حال ارائه جدیدترین خدمات و پیشرفت هست اما ما در صنعت حمل و نقل یا سایر صنایع با مشکل مواجه هستیم و چرا در این صنعت عقب هستیم.

وی گفت: یک نوع عدم اعتماد در این بخش وجود داشته که سعی خواهیم کرد با ایجاد ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و همچنین رفع موانع از سر راه تولید بتوانیم صنعت حمل و نقل را در تمامی بخش‌ها توسعه دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه اقتصاد صنعت حمل و نقل باید به عنوان یک صنعت اقتصادی و ثروت‌زا باشد و ما باید با توجه به نیروهای خلاق و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این بخش بتوانیم این صنعت را توسعه دهیم البته باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی هم در این بخش استفاده کنیم.

مرتضوی گفت: افزایش بهره‌وری هم از دیگر اقداماتی است که باید در این صنعت در دستور کار خود قرار دهیم و در این بخش هم ما حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد و با کمک مجلس هم در بخش مقررات‌زایی هم اقداماتی را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمل و نقل توسعه اقتصاد تک محصولی معاون اجرایی رئیس جمهور شرکت های دانش بنیان صنعت حمل و نقل عنوان یک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد

دریافت 126 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان از «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی منتشر شد.

کد خبر 6093009

دیگر خبرها

  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است