Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:48:08 GMT

شمار پایگاهها و نیروهای رزمی آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۱۲۸۹

شمار پایگاهها و نیروهای رزمی آمریکا در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، المعلومه به ارائه جزییاتی از پایگاههای آمریکایی در عراق و شمار نیروهای رزمی و آموزشی آن پرداخته و آورده است: از حضور نظامی امریکا در عراق بیش از ۱۹ سال می گذرد که در جریان آن مراکز حساس در بغداد و دیگر استانها را مورد استفاده قرار داد و از آنها به عنوان پایگاههای نظامی و عملیاتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طارق الربیعی کارشناس عراقی امور امنیتی به المعلومه از نیت اشغالگران برای استقرار ۱۵۰۰ نظامی در مرز عراق با سوریه پرده برداشت و گفت: در شرایطی که شمار نیروهای آمریکایی که در پایگاههای نامعلوم مستقر هستند پنج هزار نیرو است اخیرا ناتو از طرح خود برای افزایش شمار مربیان نظامی از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر خبر داده است.

وی افزود: آمریکاییها ۱۱ پایگاه دارند که در ۶ استان پراکنده است که مهمترین آنها دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، در اقلیم سه پایگاه، در کرکوک دو پایگاه، تکریت یک پایگاه و الانبار دو پایگاه نظامی است.

الربیعی تصرحی کرد: پایگاههایی که در بغداد است یکی در منطقه التاجی و دیگری موسوم به ویکتوری در فرودگاه بغداد است.

این کارشناس عراقی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی در موصل در فرودگاه القیاره و در اربیل در منطقه موسوم به اتروش و الحریر هستند. این نیروها در سلیمانیه دو پایگاه در نزدیکی مرزهای ایران و عراق، در الانبار دو پایگاه در مناطق البغدادی و الحبانیه و در کرکوک دو پایگاه در منطقه موسوم به رینج و دیگری التون کوبری دارند. این نیروها همچنین در پایگاه هوایی بلد تکریت دراستان صلاح الدین هم هستند.

وی در ادامه گفت: شمار نظامیان غیر آمریکایی در عراق به ۲۴۰۰ نظامی رسیده است که تاکنون به شکل روشن و شفاف درباره آنها سخنی به میان نیامده است.

کد خبر 5381853

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق نظامیان آمریکایی کرکوک ایالات متحده امریکا روسیه عراق فلسطین رژیم صهیونیستی مذاکرات وین ناتو واشنگتن مسکو ایران اوکراین افغانستان جنبش حماس سوریه دو پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم