Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان امروز در نشست خبری در قم گفت: از امروز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت در همه مراکز و در سراسر کشور آغاز می‌شود.

ناصحی با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح از دی‌ماه سال قبل گفت: در تحقق این طرح ۹۳ درصد موفق بوده ایم و با اجرای قانونی که الزام‌آور است انتظار می‌رود تا پایان سال به نزدیک ۱۰۰ درصد برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: شاخص نسخه نویسی الکترونیکی در قم هم ۹۳ درصد بوده که قابل قبول است، اما با اجرای کامل این طرح احتمال بروز اشکالاتی وجود دارد که انتظار داریم مردم با صبوری کمک رسانه ما باشند.

 ناصحی قطع یا ضعیف بودن اینترنت و یا قطع برق هنگام خدمات را از جمله مشکلات احتمالی این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی جزیی از پرونده سلامت است و برای ارائه خدمات بیمه الزام قانونی دارد گفت: ساماندهی منابع حوزه سلامت و سرانه سلامت از سطح پیشگیری، کاهش خطای پزشکی تا پوشش بیماری‌های صعب العلاج و کمک به حال مردم از جمله اهداف پیش روی نسخه نویسی الکترونیکی است.

ناصحی در خصوص بیمه ناباروری هم عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بیماران در بخش‌های مختلف درمان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرند و زوج‌های نابارور می‌توانند با ارایه فاکتور هزینه را دریافت کنند.

او امکان دریافت دارو‌های موجود در نسخه از هر داروخانه در کشور از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد و گفت: پوشش همگانی سلامت، بیمه رایگان برای مردم حاشیه نشین در سراسر ایران و فراهم شدن بیمه ۷۰ درصدی، بیمه بستری و ۹۰ درصدی بیماری‌های خاص مثل اوتیسم از دیگر مزایای الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در پایان با بیان اینکه روند کاری از جهت پوشش بیمه سلامت و نسخه نویسی الکترونیکی در قم رضایت بخش است گفت:تقریباً ۱۵ درصد از پزشکان استان از نوشتن نسخه الکترونیک امتناع می‌ورزند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود به زودی پوشش نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صددرصد در قم انجام شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایرانیان نسخه نویسی الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان