Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جعفر قادری درباره جزییات طرح بنزینی به صورت پایلوت در مناطق آزاد کیش و قشم به اجرا می‌رسد، اظهار داشت: این پیشنهاد سال گذشته در بودجه سال 1400 مطرح شد اما در مجلس رای نیاورد و دولت سیزدهم امسال به دنبال اجرای آزمایشی آن در دو منطقه آزاد کیش و قشم است.

وی ادامه داد: نتایج اجرای این طرح بنزینی در این دو منطقه ارزیابی می‌شود اگر قابل دفاع  و مناسب باشد به کل کشور تعمیم داده می‌شود در غیر این صورت به طور قطع اجرای آن متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند در این طرح قرار نیست قیمت بنزین تغییری کند. در این طرح هم نرخ سهمیه‌ای بنزین هزار و 500 تومان و قیمت آزاد 3000 تومان است. بنابراین هیچ تغییر قیمتی در اجرای این طرح نداریم.

قادری با بیان اینکه در این طرح تمام افراد می‌توانند بنزین سهمیه‌ای خود را در بازار آزاد بفروشند، گفت: افراد می‌توانند بنزین سهمیه‌ای خود را با هر قیمتی بفروشند اما از آنجایی که سقف قیمتی در بازار ازاد 3000 هزار تومان است کسی بالاتر از این عدد و قیمت، بنزین نمی‌خرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح تاثیر تورمی ندارد، اظهار داشت: این طرح نمی‌تواند اثر تورمی داشته باشد چراکه قیمت‌ بنزین تغییری نکرده اما از نظر توزیع می‌تواند به نفع خانوار باشد حتی خانواری که صاحب خودرو نیست و به هر کد ملی این یارانه بنزینی تعلق خواهد گرفت. البته در این جا معتقدیم باید برای تعداد افراد مشمول در یک خانوار سقفی (برای مثال 5 نفر در هر خانوار) در نظر گرفته شود. از سوی دیگر سهمیه بخش حمل نقل عمومی قطع نخواهد شد و جابه‌جایی بار و مسافر با همان نرخ‌های سهمیه‌ای انجام خواهد شد؛ در این بخش هیچ تغییری را نمی‌بینیم. این طرح تنها اثر توزیعی دارد و نه تخصیصی.      

قادری درباره کاهش حجم بنزین از 60 لیتر به 20 لیتر ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر خانوار حداقل 3 یا 4 نفره هستند و به تمام اعضای این خانوار بنزین سهمیه‌ای تعلق می‌گیرد و از این محل جبران می‌شود و به سقف 60 لیتر می‌رسند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس درباره مدت زمان اجرای آزمایشی این طرح در کیش و قشم گفت: هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده و می‌توان این فرصت را تا بازه زمانی پایان سال در نظر گرفت. اگر نتایج آن در این دو منطقه قابل دفاع بود در سراسر کشور به اجرا برسد.

وی با اشاره به دلایل انتخاب مناطق کیش و قشم گفت: کیش و قشم از مناطق آزاد و مجزا از سرزمین اصلی هستند و در این مناطق امکان قاچاق سوخت به داخل کشور هم وجود ندارد، بنابراین به عنوان مناطق مناسب برای اجرای ازمایشی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

ملیحه آدینه کد خبر: 1122935 برچسب‌ها بنزین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بنزین کیش و قشم سهمیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید