Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه از ۶ پروژه راهسازی استان زنجان، سه پروژه در شهرستان طارم اجرا می‌شود، گفت: پروژه سه راهی «بناب به منجیل» از پروژه‌های مهم شهرستان طارم است.

وی  با بیان اینکه این پروژه در قطعات مختلف در حال ساخت است،اظهار کرد: سه قطعه از این محور در سالهای ۹۰ ،۹۱ و ۹۲ به بهره برداری رسیده  و سرخه دیزج به گیلوان هم سال‌ها است که به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قطعه اصلی این پروژه « قطعه 2» است که واریانت ۳۲ کیلومتری داریم که با اجرای کامل آن در کنار یال غربی رودخانه، گردنه‌هایی که در محور طارم است به نوعی حذف می‌شود.

اسماعیلی اجرای این پروژه را زمان بر اعلام کرد و بیان داشت: مسیر، سخت و صعب العبور بوده و در ۳۲ کیلومتر از این مسیر عملیات خاکبرداری را انجام خواهیم داد و احداث ابنیه و ساخت روسازی هم انجام می‌شود.

وی به پروژه دیگر در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: محور «شفت و ملاسرا» یکی دیگر از پروژه‌های حوزه راه در شهرستان طارم است که ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حال آماده سازی بوده و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه «پروژه محور درام و کلور» در استان اردبیل است که از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی استان در غرب شهرستان طارم است، بیان داشت: از این محور ۱۷.۵ کیلومتر جزو حوزه استحفاظی زنجان است که تاکنون حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلومتر از این محور آسفالت شده و ۶ کیلومتر از آن در بخش ساخت ابنیه، خاکبرداری و خاکریزی است و تا پایان سال ۱۴۰۱ همه مسیر به طول ۱۷.۵ کیلومتر آسفالت خواهد شد و به مراحل بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی تصریح کرد: «پروژه محور درام و کلور» هم یک پروژه بین استانی بوده و مسیر ترافیک بین استان اردبیل و شمال کشور و تهران را نزدیک می‌کند و در کاهش مصرف سوخت و اتلاف زمان هم موثر است.

وی با بیان اینکه اعتبارات خاصی هر ساله از بخش اعتبارات ملی شرکت ساخت و توسعه راههای کشور دریافت می‌کنیم، افزود: بهره برداری این پروژه‌ها مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تکمیل آسفالت بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر راه در زنجان به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: پیگیر اخذ اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان زنجان هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که اداره کل راه و شهرسازی استان منتظر تخصیص و تامین اعتبارات نمی‌ماند و از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه‌های راهسازی استفاده می‌کند، گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه سازی استان تهیه قیر است و به جهت مشکلاتی که در خصوص تهیه و تامین توزیع قیر یارانه‌ای در کشور وجود دارد، متاسفانه با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه ها رو به رو هستیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های راه سازی در استان زنجان بین استانی است، ابراز کرد: «پروژه زنجان به بیجار» ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، «محور زنجان به دندی» محور ارتباطی زنجان با استان آذربایجان غربی و «پروژه محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ» هم ارتباط  استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین «پروژه محور بناب به منجیل» هم راه ارتباطی با استان گیلان را تسهیل خواهد کرد.

وی متذکر شد: راه عامل تاثیر گذار و ابزار مهم در توسعه هر استان و منطقه‌ای است بنابراین باید برای جذب اعتبارات تلاش کنیم تا راه‌های خوب و مطلوبی برای تردد مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان پروژه راهسازی محور آسفالت استان زنجان شهرستان طارم بهره برداری پروژه محور پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: خیران زنجانی ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از  مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که  این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

 فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت:  باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع