Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز راهدار، تصریح کرد: قزوین به لحاظ گذرگاهی و واقع شدن در یکی از اصلی‌ترین راه های ارتباطی کشور، از حجم تردد بسیار بالای خودرویی برخوردار است و همین مساله لزوم اهمیت ایمنی راه و استفاده از فناوری های روز را برای این استان دوچندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جاده های استان و ترددهای صورت گرفته در آن، لزوم استفاده از سامانه فناوری حمل و نقل ترافیک هوشمند ( ITS) برای این استان ضروری است و جا دارد این مساله از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

ذاکری منش، حمل و نقل را محور مهم توسعه در هر کشوری دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه سالانه میلیون ها مسافر و کالا در جاده‌های کشور و استان جا به جا می شود بایستی از جاده به عنوان یکی از سرمایه های مهم ملی حفظ و حراست شود و در راستای ارتقای ایمنی آن نیز تلاش های بیشتری صورت گیرد.

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: وجود یک جاده استاندارد می تواند ضمن ایجاد شرایط مناسب برای سفر، رانندگان و سرنشینان خودروها را نیز ایمن نگاه دارد و به همین لحاظ باید به لحاظ فناوری نیز راه های ارتباطی خود را تجهیز و ایمن سازی کنیم.

 ذاکری منش اظهار داشت: روزانه به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس مسافری از سطح جاده های استان عبور می کنند و برای ایجاد ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز نیز اقدامات مفید و سازنده ای طی سال های گذشته به انجام رسیده اما باز هم در این زمینه نیازمند کارهای بیشتری هستیم.

رییس پلیس راه استان قزوین گفت: در حوزه تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی، استان قزوین در ۶ سال گذشته به طور متوالی شاهد کاهش در سطح جاده های برون شهری بوده و این مساله بیانگر آن است که اقدامات خوبی در حوزه ایمن سازی راه در آن صورت گرفته است.

در ادامه این برنامه، ضمن رونمایی از جلد دوم کتاب سربازان بدون مرز که بیانگر خاطراتی از راهداران استان قزوین بود از راهداران، رانندگان بخش حمل بار و مسافر، راهداران افتخاری و نمایندگان دستگاه های خدمات رسان استان قزوین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.   

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین تردد جاده ای استان قزوین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور