Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهداف شوم دشمن گفت: امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخواسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان و ائمه جمعه این استان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی است، برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) بیان کرد: برگزاری نماز جمعه فرصت خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاه کردن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام و که توانست نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه های دشمنان بسیج کند.

آیت‌الله نوری همدانی: سبک زندگی اسلامی برای جامعه تبیین و آموزش داده شودآیت‌الله نوری همدانی: قیام میرزا کوچک جنگلی یک حرکت تاریخی در نهضت روحانیت است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت جایگاه ائمه جمعه عنوان کرد: ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند تا مطالب بروز و مطابق با نیاز و مشکلات جامعه و دردهای مردم را بیان و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و درچارچوب شرع و قانون مطالبه گری کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان عالی ترین منابع برای خطبه های نماز جمعه در زمان کنونی نام برد و گفت:  باید در جهت ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت (ع) از این کتاب ها استفاده کرد و مردم را از چشمه های زلال سخنان حضرات معصومین (ع) بهرمند نمود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهداف شوم دشمن افزود: امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخواسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده کنند، یکی از خصوصیات ائمه جمعه و روحانیت در کنار مردم بودن و متواضع بودن خصوصاً در رابطه با نسل جوان جامعه است، باید در میان مردم بود و به سخنان و درد دل های آنان گوش داد و در حد توان باید در رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی نماز جمعه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند