Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:48:55 GMT

اولین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب مستقر شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۱۹۵۸

اولین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب مستقر شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری «ویک» هند، مقامات هندی اعلام کردند: «اولین سیستم دفاعی موشکی در پنجاب مستقر شد. این سیستم قادر است در مقابل تهدیدها و خطرات موشکی بالستیکی منطقه ای از هند محافظت کند.»

پیش تر «هارش واردهان شیرنگلا» افسر سرویس خارجی هند، در بیانیه ای اعلام کرده بود، دریافت سیستم دفاعِ هوایی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم اس-۴۰۰  در سال ۲۰۱۸ با هزینه ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلاری از روسیه خریداری شده است. هر سیستم اس-۴۰۰ شامل یک مرکز کنترل و فرماندهی و رادارهای ۳ بعدی و رادارهای ردیابی گزینشی و واحدهای آتش زا مرتبط با انواع چندگانه راداری می باشد. این سیستم نه تنها قادر به شناسایی و ردیابی ۳۰۰ هدف از فاصله ۶۰۰ کیلومتری می باشد بلکه می تواند ۳۶ هدف در یک نقطه داشته باشد. دامنه ردیابی این سیستم بستگی به سرعت و اندازه اهداف دارد و با سرعت ۵ دقیقه می تواند فرستاده شود. 

برپایه این گزارش، استفاده از این سیستم دفاعی هند و آمریکا را در برابر یکدیگر قرار می دهد. آمریکا کشورهایی را که از این سیستم دفاعی استفاده می کنند در فهرست تحریم هایش قرار می دهد. در ژوئیه ۲۰۱۸ ترکیه از تهدیدهای  وزارت دفاع آمریکا سرپیچی کرد و استفاده از سیستم اس-۴۰۰ را آغاز کرد. در همان سال دولت «دونالد ترامپ» ترکیه را از برنامه "جنگنده های ضربتی مشترک اف-۳۵ " خارج کرد. 

چین نیز در سال ۲۰۱۸ اولین سیستم دفاعی اس- ۴۰۰ را از روسیه دریافت کرد و از سال ۲۰۲۰ آنرا مستقر کرده است. 

از سوی دیگر ارتش پاکستان روز گذشته از آزمایش یک موشک ساخت داخل با برد بیش از ۹۰۰ کیلومتر خبر داد که برد آن دو برابر بیشتر از موشک قبلی از همین مدل است. ارتش پاکستان اعلام کرد برد بهبودیافته این موشک تحت عنوان "بابور"  توانایی نظامی این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای را بیشتر می‌کند.

پاکستان و هند، که دارای زرادخانه هسته‌ای می باشند، روابط متزلزلی را تجربه می کنند و ۳ جنگ میان آنها درگرفته است. اقدامات نظامی هر دو کشور توسط جامعه بین‌المللی به دقت دنبال می شود، چرا که هر ۲ کشور دستکم  ۲ بار طی  ۲۰ سال گذشته به طرز خطرناکی  در آستانه شروع جنگ چهارم بودند. 

این موشک به نام "موشک کروز بابور ۱B" ساخت پاکستان است و نسخه اولیه آن برُد محدود ۴۵۰ کیلومتری داشت.

برچسب‌ها هند روسیه پاکستان چین ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک موشک کروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند روسیه پاکستان هند روسیه پاکستان چین ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک موشک کروز سیستم دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)