Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی اجازه خروج سفیر ایران را با تأخیر صادر کرده است، خواستار بازخواست ائتلاف و حامیان آن‌ شد.

به گزارش مشرق، «هشام شرف» وزیر امور خارجه یمن در گفت‌وگو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس تعلل ائتلاف سعودی را عامل شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه یمن ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران، اظهار داشت: مرحوم مجاهد آقای حسن ایرلو با حضورش در کنار مردم تحت محاصره و تحت ظلم و تجاوز یمن عاملی برای همبستگی و پایداری بود».

ببینید: تصویری از "شهید حسن ایرلو" در دیدار با رهبر انقلاب

رئیس دستگاه دیپلماسی یمن در ادامه با اشاره به اینکه سفیر جمهوری اسلامی ایران پیوند و همبستگی میان تهران و صنعاء را تقویت کرد، افزود که او «با ایجاد هماهنگی میان ایران و یمن در چند محفل منطقه‌ای و جهانی، نقطه عطفی در تعامل دیپلماتیک یمن با جهان بود».

شرف در ادامه تأکید کرد: «عدم اجازه به او برای درمان در خارج از کشور باعث تشدید تأثیر بیماری کرونا و [در نتیجه] عامل اصلی درگذشتش شد».

ببینید: فیلم/ توصیف شهید ایرلو از زبان سفیر یمن

هشام شرف در پایان به علت همکاری دیرهنگام ائتلاف سعودی در بازگشت سفیر شهید ایران بر لزوم بازخواست ائتلاف و حامیان آن‌ها تأکید کرد و گفت: «به رغم ادعاهای متجاوزان مبنی بر اینکه او در پی یک رخداد و جراحت از دنیا رفته است، تأخیری که در خروج رخ داد یک جنایت انسانی بود که نه‌تنها ائتلاف سعوددی و اماراتی و کسانی که در پس این ائتلاف هستند، باید به خاطرش بازخواست شوند بلکه آنچه برای شهید ایرلو رخ داد، کارشکنی در پروتکل‌های دیپلماتیک بود».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه‌شنبه) از شهادت سفیر تهران در صنعاء خبر داد.

خطیب زاده اعلام کرد: «شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه روز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پیامی ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن گفت: «شهید ایرلو به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر بابرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در ماموریت اخیر، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود».

پس از اعلام این خبر، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و سخنگوی جنبش انصارالله یمن، هشام شرف سخنگوی وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن و همچنین «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه یمن هر یک در پیامی جداگانه شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ائتلاف سعودی حسن ایرلو سفیر ایران در یمن هشام شرف جنگ یمن جمهوری اسلامی ایران حسین امیر عبداللهیان محمد عبدالسلام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه ائتلاف سعودی سفیر ایران شهادت سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی