Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@10:58:34 GMT

«طرح راهبردی توس» ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۱۹۶۵

«طرح راهبردی توس» ابلاغ شد

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: با پیگیری‌های مجدانه شورای ششم و رایزنی‌های گسترده، طرح راهبردی توس ابلاغ شد و ساکنان این بافت تاریخی پس از سال‌ها، از بلاتکلیفی خارج شدند چراکه شهرداری می‌تواند پس از ابلاغ طرح، به بخش عمده‌ای از نیازهای شهروندان، پاسخگویی نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری در جلسه کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه 25 سال از حضور مقام معظم رهبری در توس می‌گذرد و بیش از 10 سال است که این پهنه به عنوان محدوده منفصل به شهر الحاق شده، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که طی روزهای اخیر از سوی وزارت راه و شهرسازی، شاهد ابلاغ طرح راهبردی توس به استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتفاق میمون و مبارک را در شرایطی شاهد هستیم که کمتر از 4 ماه از دوره ریاست جمهوری آیت‌ا... رئیسی و شوراهای شهر و روستا می‌گذرد و امروز شاهد شکل‌گیری و تعیین تکلیف زیرساخت اولیه معماری و شهرسازی در منطقه توس هستیم.

طهوریان‌عسکری با تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری‌های شبانه‌روزی استاندار خراسان رضوی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار مشهد و رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این مدت 4 ماه، گفت: در همین مدت اندک، چندین جلسه مختلف با مدیران مسئولان استانی و شهری داشته‌ایم که بی‌سابقه بوده و نشان از عزم جدی شورای ششم در این موضوع دارد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از این گره‌گشایی، در زمان کوتاهی طرح تفصیلی توس هم به نتیجه برسد و بتوانیم نگاه جدی خود را در توسعه و آبادانی توس داشته باشیم.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه در این طرح نکات مدنظر شورای شهر و شهرداری دیده نشده، گفت: در عین‌حال، همین که می‌توانیم به بخش عمده‌ای از شهروندان ساکن در این بافت پاسخگویی کنیم، بسیار ارزشمند است چراکه بلاتکلیفی چندین ساله موجب رنجش آنها شده بود.

وی افزود: ضوابط و مقررات طرح راهبردی توس به منزله سندی مکمل برای پهنه‌بندی کاربری زمین است که خطوط و رویکردهای کلان توسعه شهری را مشخص نموده و چارچوبی برای استفاده در مطالعات طرح تفصیلی ارائه می‌دهد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ادامه‌داد: مهمترین عناصر موثر در تدوین ضوابط و مقررات هم شامل عرصه و حرائم تاریخی توس، آزادسازی عرصه و حرائم شهر و اشتراکات و تفاوت‌های حوزه فرهنگی تاریخی و حوزه شهری می‌شود.

طهوریان عسکری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ملزوم این طرح (راهبردی)، طرح تفصیلی است که براساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری، تا پایان سال اتفاقات خوبی در این موضوع نیز شاهد خواهیم بود. انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مقام معظم رهبری خراسان رضوی شهرداری ریاست جمهوری شوراهای شهر و روستا معماری معاون مشهد رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر شورای شهر زمین طرح راهبردی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس طرح راهبردی توس طهوریان عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است