Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آخرین قیمت نفت، قیمت ارز و طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت، ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
 به گزارش آریا،  تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت، افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش ارزش دلار و ثبات قیمت طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:
    قیمت نفت افزایش یافت
روز سه‌شنبه قیمت نفت پس از کاهش شدید قبلی با بهبود قدرت ریسک سرمایه‌گذاران علی رغم اینکه با شیوع سریع سویه اومیکرون کرونا در سراسر جهان محتاط بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت خام برنت با 2.46 دلار یا 3.4 درصد افزایش به 73.98 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 2.51 دلار یا 3.66 درصد افزایش به 71.12 دلار در هر بشکه رسید. به گفته یک تحلیل گر: پس از چند روز دشوار، قیمت نفت خام در حال افزایش است. کشورهای سراسر اروپا در حال بررسی محدودیت‌های جدید بودند، سویه اومیکرون چند روز قبل از کریسمس جهان را فرا گرفت و برنامه‌های سفر و بازارهای مالی.را دچار آشفتگی کرد.
دو منبع به رویترز گفتند، در زمینه عرضه، پایبندی اوپک پلاس به کاهش تولید نفت در ماه نوامبر از 116 درصد در ماه قبل به 117 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد سطح تولید بسیار پایین‌تر از اهداف مورد توافق است. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد در ایالات متحده، انتظار می‌رود ذخایر نفت خام برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد، در حالی که احتمالا ذخایر میعانات و بنزین هفته گذشته افزایش یافته است.
    ارزش سهام های آسیا افزایش یافت
با ادامه ارزیابی سرمایه گذاران از تاثیر سویه اومیکرون، سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات چهارشنبه بالاتر رفتند. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ 0.33 درصد افزایش یافت، در حالی که رشد قبلی بیش از 1 درصد بود. سهام های چین بالاتر بود، کامپوزیت شانگهای بالاتر و شنژن 0.683 رشد کرد. در ژاپن، نیک کی 225، 0.15 درصد بیش از رشدهای قبل، بالاتر رفت. شاخص تاپیکس  0.13 درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی 0.21 درصد افزایش یافت. در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس200 پس از ضررهای قبلی حدود 0.1 درصد رشد کرد. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه 0.31 درصد افزایش یافت.
سهام های مسافرتی سنگاپور در معاملات چهارشنبه کاهش یافت پس از آنکه وزارت بهداشت این کشور از توقف فروش بلیت‌های جدید برای سفرهای بدون قرنطینه از روز پنجشنبه به منظور محدود کردن ورود مبتلایان اومیکرون خبر داد. سهام های خطوط هوایی سنگاپور 0.82 درصد سقوط کرد در حالی که SATS  0.52 درصد کاهش یافت. شاخص استریتس تایمز در سنگاپور اندکی بالاتر رفت. سهام های خطوط هوایی در ژاپن 3.49 درصد افزایش یافت در حالی که هلدینگ ANA ، 1.75  درصد افزایش یافت. سهام هواپیمایی کانتاس ایرویز استرالیا 0.52 درصد صعود کرد. در هنگ کنگ، سهام Cathay Pacific ، 1.11 درصد افزایش یافت در حالی که چاینا ایسترن 1.05 کاهش یافت. سهام های فناوری در آسیا در معاملات چهارشنبه افزایش یافت. در هنگ‌کنگ، سهام فناوری چینی با وجود رشد قبلی، در محدوده مثبت باقی ماند. علی بابا 0.44 درصد رشد کرد، تن سنت، 0.18 درصد و میتوان، 0.96 درصد رشد کردند. شاخص  فناوری هنگ سنگ با 0.77 درصد افزایش معامله شد. در ژاپن، سهام گروه سافت بانک 0.39 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام های شرکت تراشه ساز SK Hynix در فهرست کره جنوبی 2.01 درصد و Kakao Games 2.72 درصد افزایش یافتند.
    وال استریت سبزپوش شد
در وال استریت شاخص ها افزایش داشتند، کامپوزیت نزداک با جهش 2.4 درصدی به 15341.09 رسید. سایر شاخص‌های اصلی در وال استریت نیز شاهد رشد قابل توجهی بودند، داوجونز با 560.54 واحد افزایش به 35492.70 واحد رسید در حالی که اس اند پی 500 با 1.78 درصد رشد به 4649.23 رسید.
     بازار ارز و ارزهای رمزنگاری شده
روز چهارشنبه سرمایه گذاران وضعیت لیر ترکیه را به دنبال نوسان های شدید اخیر، پس از اعلام برنامه رئیس جمهور این کشور برای حمایت از ارز و حفاظت از سپرده های محلی در برابر تغییرات بازار، زیر نظر گرفتند. آخرین بار لیر در 12.4046 در هر دلار بود، که هنوز هم بسیار بیشتر از رکورد پایینی بود که در اوایل این هفته مشاهده شد، زمانی که این ارز بالاتر از سطح 18 در برابر دلار قرار گرفت. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در 96.521 قرار گرفت که بالاتر از سطح اواخر هفته گذشته بود. ین ژاپن در پی تضعیف اخیردر برابر دلار آمریکا با 114.10 دلار معامله شد. دلار استرالیا پس از صعود از اوایل این هفته در 0.7127 دلار قرار گرفت.
در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز صبح ساعت 10:34، قیمت بیت کوین با افزایش 1.16 درصد در 49136.02 دلار و اتریوم با افزایش 0.89 درصدی در 4043.29 دلار قرار گرفت.
    قیمت جهانی طلا ثابت ماند
با توجه به افزایش سود خزانه‌داری آمریکا و بهبود ریسک‌پذیری در پی نگرانی‌ها از شیوع سریع سویه اومیکرون کرونا، طلا در محدوده قیمتی ثابتی معامله شد. هر اونس طلا تا ساعت 4:56 صبح امروز به وقت تهران تغییر چندانی نداشت و به 1789.12 دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا نیز بدون تغییر باقی ماند و به 1789.50 دلار رسید.با تمرکز معامله گران بر شرایط خوش بینانه اقتصادی و کاهش ترس از تورم در حراج اوراق قرضه 20 ساله، سود خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه بالاتر رفت. سود بالاتر، هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد. با وجود افزایش تعداد موارد  ابتلای اومیکرون در سراسر جهان، سهام های جهانی افزایش یافتند و سهام های اروپایی و ایالات متحده با افزایش ریسک دوباره بازگشتند. هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 22.47 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 931.99 دلار رسید و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 1795.17 دلار رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازارهای مالی جهان درصد افزایش یافت ارزهای رمزنگاری سویه اومیکرون وال استریت قرار گرفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، پس ازسال‌ها انتظار بالاخره هفته گذشته ۸۵درصد از سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شد. طی این واگذاری سهام پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه کارگران و سهام استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد. در واگذاری سهام پرسپولیس بخش عمده سهام یعنی ۳۰درصد به بانک شهر اختصاص یافت و این بانک به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار باشگاه پرسپولیس معرفی شد. با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شده است ۳صندلی هیأت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل پرسپولیس توسط بانک شهر تعیین شود.

شایعه تزریق پول توسط سهامداران جدید

به‌دنبال توافق‌های انجام شده در کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تزریق منابع مالی به این باشگاه و حتی باشگاه استقلال مطرح شده است، به‌طوری که برخی شایعات حاکی از آن است که بانک شهر درنظر دارد به‌زودی ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی به باشگاه تزریق کند و بحث‌های مختلفی نیز درباره تزریق نقدینگی ازسوی هلدینگ خلیج‌فارس به استقلال مطرح می‌شود. حتی در شبکه اجتماعی یک نوع جنگ روانی علیه طرفین با این ابعاد که کدام سهامدار پولدار است شکل گرفته است.

تصور هواداران این است که سهامداران این ۲ باشگاه قادرند بدون طی مراحل قانونی و راسا از منابع داخلی خود به این باشگاه‌ها نقدینگی تزریق کنند به همین دلیل بگو مگو یا به تعبیر عامیانه کل کل هواداران فوتبال بر سر این است که کدام سهامدار پولدارتر است.

بیشتر بخوانید

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟ اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم واقعیت چیست؟ راهکار تامین دخل و خرج سرخابی‌ها

واقعیت این است که این تصور که سهامداران جدید می‌توانند بدون انجام فرآیندهای مرتبط با بنگاه‌داری منابع مالی جدید به این باشگاه تزریق کنند اشتباه است.

در وهله اول باید گفت که سهامدارانی که مالکیت بخشی از سهام یک شرکت را به‌صورت مدیریتی در اختیار دارند در تلاشند تا از طریق کارایی بنگاه زیرمجموعه خود، سود بالاتری به‌دست بیاورند. به بیان بهتر یک سهامدار به این دلیل بخش عمده سهام یک شرکت را می‌خرد که سود بیشتری به‌دست بیاورد و سرمایه‌گذاری در آن شرکت نیز از ۲ مسیرکلی دنبال می‌شود.

به طو کلی شرکت‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود، از ۲روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

در روش مستقیم منابع مالی مورد نیاز شرکت از ۳ محل اصلی یعنی منابع مالی حاصل از فعالیت شرکت، منابع مالی حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و سود انباشته تامین می‌شود.

و در روش غیرمستقیم شرکت می‌تواند منابع مالی مورد نیاز خود را از محل دریافت وام و تسهیلات، افزایش سرمایه و انتشار انواع اوراق بدهی تامین کند.

در چنین شرایطی راهکار کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس و هلدینگ خلیج‌فارس برای تزریق منابع مالی جدید به سرخابی‌ها استفاده از یکی از این روش‌هاست و چنانچه این سهامداران قصد داشته باشند خود راسا منابع مالی جدیدی به باشگاه تزریق کند این کار باید از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقدی انجام شود. به این معنا که ابتدا در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس یا استقلال طرح افزایش سرمایه به تصویب برسد و سپس با تصویب آن در مجمع عمومی سهامداران و تأیید آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران انجام و منابع مالی جدید از سوی سهامداران عمده به باشگاه‌ها تزریق شود. صحبت از تزریق منابع مالی جدید بدون درنظر گرفتن فرآیند آن، آدرس غلط دادن است.

ضمن اینکه باید درنظر گرفت همین تزریق منابع مالی هم به‌معنای کمک بلاعوض نیست، بلکه به‌معنای افزایش یافتن سهامدار عمده است که درصورت افزایش بهره‌وری شرکت، نفع آن به سهامدار عمده می‌رسد.

کد خبر 847312 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها واگذاری خصوصی‌ سازی فوتبال باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟