Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز،منابع خبری از درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان عراقی در استان ذی قار و مجروح شدن شماری از آنها بر اثر شلیک گلوله جنگی نیروهای امنیتی عراق خبر می دهند.

این منابع اعلام کردند که شماری از تظاهرات کنندگان در جریان اعتراضات امروز استان ذی قار مجروح شده اند.

منابع مذکور افزودند که تاکنون بر اثر این درگیریها پنج نفر بر اثر استفاده نیروهای امنیتی از گلوله های جنگی زخمی شده اند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تصریح کردند: دهها معترض اقدام به بستن دو پل اصلی در مرکز شهر الناصریه در اعتراض به تیراندازی به معترضان کردند.

معترضان پلهای النصر و الزیتون را با آتش زدن لاستیک بسته اند.

از سوی دیگر بغداد الیوم گزارش داد: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور اتخاذ اقدامات قانونی لازم و بازخواست عاملان تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان الناصریه را صادر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح با اهتمام پررنگ حادثه زخمی شدن سه تن از تظاهرات‌کنندگان در شهر الناصریه را پیگیری می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، الکاظمی ضمن صدور دستور لازم برای انجام تحقیقات فوری از سوی نیروهای امنیتی و تلاش برای درمان فوری زخمی‌شدگان، بر دستورات پیشین خود در عدم به کارگیری زور و یا تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

این درحالی است که ساعاتی قبل «احمد غنی الخفاجی»، استاندار ذی قار هم از الکاظمی خواسته بود که کمیته ای برای تحقیقات درباره تیراندازی به غیرنظامیان ارسال کند.

کد خبر 5381922

منبع: مهر

کلیدواژه: ذی قار عراق گلوله جنگی معترضان ایالات متحده امریکا روسیه عراق فلسطین رژیم صهیونیستی مذاکرات وین ناتو واشنگتن مسکو افغانستان اوکراین ایران جنبش حماس سوریه تظاهرات کنندگان نیروهای امنیتی ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین گفت اوکراین به دلیل کمبود مهمات با وضعیت دشواری در میدان نبرد روبروست.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد که وضعیت نیروهای اوکراینی در میدان نبرد رو به وخامت است.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین تاکید کرد که اعضای ائتلاف ناتو را از وضعیت دشوار عملیاتی و راهبردی اوکراین در میدان نبرد مطلع کرده است.

سیرسکی افزود که ارتش اوکراین اکنون به راکت، مهمات و تجهیزات نظامی غرب برای نبرد با روسیه نیاز دارد.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین روز شنبه در اظهاراتی تصدیق کرد که نظامیان ارتش اوکراین باوضعیت دشواری در خط مقدم نبرد مواجه هستند.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در پیامی در شبکه تلگرامی خود نوشت: وضعیت در منطقه ای که نیروهای اوکراینی در آنجا مشغول عملیات هستند، همچنان دشوار است.

سیرسکی تاکید کرد که نیروهای نظامی روسیه در این مناطق از ظرفیت نیروی هوایی خود و همچنین برتری موشکی و مهمات توپخانه ای خود بهره می برند.

کد خبر 6090287

دیگر خبرها

  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها