Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر عامل بیمه سلامت‌ با بیان اینکه ۴۲ میلیون ایرانی زیرپوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند، گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در ۸۰ درصد کشور در حال اجرا‌‌ست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، محمد مهدی ناصحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از امروز نسخه نویسی الکترونیکی انجام می شود، تلاش می شود بیمه ها تعاملات خود را به خوبی انجام دهند و بر این اساس اقدامات زیرساختی که نیاز بود توسط بیمه سلامت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طرح نسخه نویسی الکترونیکی در 80 درصد کشور در حال اجرا است

وی افزود: از ابتدای سال 1399 پنج درصد نسخه نویسی الکترونیکی در کشور داشتیم و امروز به 80 درصد رسیده ایم، در برخی از استان ها 100 درصد نسخه نویسی الکترونیکی اجرا می شود.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرح جدیدی است و نیازمند همکاری سازمان ها و اطلاع رسانی مناسب و کامل برای مردم است.

مداحان بالای 50 سال بیمه می‌شوند / کانون مداحان، نماینده صنفی جامعه ستایشگران شدبیش از 362 هزار نفر برای بیمه بیکاری در کشور ثبت نام کرده‌اندوعده بیمه‌ها درباره نسخ الکترونیک محقق نشد/ چالش‌های اجباری شدن نسخه‌نویسی الکترونیک از اول دی‌ماه

ناصحی با اشاره به اهداف طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد: طرح بزرگ و ارزشمندی است و فوائد بسیار زیادی دارد، منابع بیمه سلامت بی حد و مرز نیست و سرانه سلامت در کشور محدود است و به صورت ساماندهی شده به دست مردم می رسد.

وی افزود: منابع سرانه سلامت باید در خدمت مردم باشد تا در زمینه درمان با کمترین مشکل روبرو شوند، طرح نسخه الکترونیکی ممکن است برخی مشکلات کوچک داشته باشد ولی در مجموع فوائد بسیار زیادی دارد.

 طرح نسخه نویسی الکترونیکی سبب ساماندهی بازار سلامت شده است 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: با طرح نسخه الکترونیکی اگر یک داروخانه دو قلم دارو داشته باشد می توان دو قلم دیگر را از داروخانه های دیگر دریافت کرد و سبب ساماندهی بازار سلامت شده است.

ناصحی با بیان اینکه پوشش همگانی بیمه سلامت مورد تاکید است، گفت: به صورت فعال برنامه ریزی شده و نقاط آسیب پذیر و محروم و حاشیه نشین مورد توجه است، افرادی که از حق خود آشنا نبوده و اینکه از نعمت بیمه رایگان برخوردار هستند این موضوع برای آنها تبیین می شود.

وی افزود: در بخش اوتیسم و توانبخشی  بیمه سلامت برای نخستین بار وارد شده ومجوزهای قانونی را کسب کرده است، تا اواسط آذرماه 158 میلیارد تومان در حوزه بیماران توانبخشی هزینه کرده ایم و برای نخستین بار در بیمه سلامت هیچ گونه در پرداخت شرایط این گونه نبوده و امیدواریم حمایت های لازم انجام شود.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: با توجه به پیشرفت و جهش خوبی که استان قم داشته است 25 میلیارد تومان مازاد بر استان های دیگر به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود، در بخش روستایی به روز بوده و پرداخت ها به پزشکان پایان هرماه پرداخت می شود و وقفه ای نداریم.

ناصحی عنوان کرد: این امادگی را داریم که با هر موسسه قرارداد ببندیم و از سال 99 آغاز و سه هزار موسسه جدید به ما اضافه و قرار داد بستیم، سایر موسسات که فاقد قرار داد هستند با ما قرار داد منعقد کنند تا میزان خدمات به مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره ایرادات طرح نسخه الکترونیکی افزود: گفته می شود در گذشته دفترچه و کاغذی بود که دارو را مشاهده می کردیم، در طرح نسخه نویسی الکترونیکی وارد سامانه بیمه سلامت شوید لینکی وجود دارد و هر دارویی که پزشک نوشته و موضوعت مربوط به نسخه قابل مشاهده است.

 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: 5 صندوق مشغول فعالیت هستند که 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند، صندوق دوم پوشش همگانی است که 13 میلیون نفر تحت پوشش بوده و صندوق ایرانیان و صندوق سایر اقشار مشغول فعالیت هستند.

ناصحی عنوان کرد: در زمینه ناباروری بیمه سلامت برای پوشش جمعیتی و جمعیت جوان 700 میلیارد تومان اعتبار داده است و به همه مراکز و دانشگاه ها اعلام کردیم که این بیماران سه نوبت در سال پوشش داده شوند.

وی ادامه داد: در هر استان دفاتر پیشخوان داریم که در استان قم 8 دفتر مشغول فعالیت هستند، در کشور از نظر نیروی انسانی و دفاتر با محدودیت روبرو هستیم ودر کل کشور 4 هزار و 500  نیرو زیر نظر بیمه سلامت ایران مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: در بخش خصوصی 70 درصد تعرفه دولتی و در بستری 90 درصد تعرفه دولتی را پرداخت می کنیم بیمه سلامت دولتی است و اجازه قانونی ندارد در بخش های غیر دولتی تعرفه خصوصی را پرداخت کند.

 افراد مناطق حاشیه نشین به صورت رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند 

ناصحی بیان کرد: در زمینه افراد فاقد بیمه در مناطق حاشیه نشین با بررسی های صورت گرفته بسیاری از افراد از این حق که می توانند به صورت رایگان بیمه شوند مطلع نبوده و با همکاری هلال احمر و بسیج این افراد شناسایی و به صورت رایگان بیمه می شوند.

وی با اشاره به امنیت سامانه بیمه سلامت ادامه داد: این موضوع بسیار مهم است چون ممکن است با هک روبرو شود، پدافند غیرعامل به صورت مکرر در حال بررسی و مراقب های لازم انجام می شود تا کمترین آسیب را داشته باشیم.

مهدی رضایی معاون بیمه سلامت ایران نیز دراین نشست بیان کرد: در هیچ جای دنیا خدمات دندانپزشکی از سوی بیمه همگانی تحت پوشش قرار نمی گیرد و در این زمینه خدمات توسط بیمه های تکمیلی انجام می شود.

وی بیان کرد: در زمینه الکترونیکی شدن دستگاه های زیادی باید وظایف خود را انجام دهند و در واقع ناهمزمانی موضوع الکترونیکی شدن را داریم که نتوانستند در تاریخ مقرر خدمات را ارائه دهند و یکی از شرایط بیمه تکمیلی داشتن شرط بیمه پایه است.

 استان قم در طرح نسخه نویسی الکترونیکی از استان های پیشگام است 

محمدرضا فخاریان قمی مدیر عامل بیمه سلامت ایران استان قم نیز در این نشست اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی سازمان از سال گذشته آغاز و دی ماه گذشته در بقیه استان ها تکلیف شد، استان قم نیز کار را انجام داد و  93 درصد در تحقق نسخه نویسی الکترونیکی تحقق بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین روند شاخص نسخه نویسی در 29 آذرماه 93 درصد بود و از امروز طبق قانون هیچ گونه نسخه کاغذی پذیرفته نمی شود.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر عامل بیمه سلامت ایران طرح نسخه نویسی الکترونیکی پوشش بیمه سلامت ایران مشغول فعالیت هستند تحت پوشش استان قم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت