Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام هادی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف در سطح کشور اظهار کرد: در سال گذشته، ۴ میلیون و ۴۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده که ۳۲ درصد از آن به مصالحه ختم شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در ۶ ماهه اول امسال نیز شوراهای حل اختلاف به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده رسیدگی کرده که از این تعداد ۳۸ درصد آن به صلح و سازش ختم شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم تا انتهای سال ۱۴۰۰ پرونده‌های ارجاع داده شده به شوراهای حل اختلاف، ۴۰ تا ۴۵ درصد مختوم به صلح و سازش شود.

هادی با بیان اینکه برای امسال هدف‌گیری ۴۵ درصدی داشتیم، افزود: شاخص‌های مختلف برای موفقیت عملکرد شوراها تبیین شده که قبلا ۲۳ شاخص بود و در حال حاضر به ۲۳۹ شاخص رسیده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ضمن ابزار امیدواری از موفقیت و تعالی شوراهای حل اختلاف، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان خدمت‌دهی شوراها از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته و به شاخص در نظر گرفته شده دست یابند.

وی با اشاره به اینکه در شوراهای حل اختلاف ۳۲ هزار عضو و همکار داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نفر در روستا و ۲۲ هزار نفر در شعب شهری مشغول به فعالیت بوده و در شعب شهری همکاری بیشتری نسبت به روستاها دارند.

هادی با بیان اینکه تعداد زیادی از این اعضا دارای سوابق طولانی هستند، گفت: سوابق تعداد زیادی از این افراد بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اکثر اعضای شورای حل اختلاف را فارغ‌التحصیلان رشته حقوق عنوان کرد و افزود: این اعضا همانند قضات با درایت لازم به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص شوراهای حل اختلاف کشور را توسعه داوری و میانجی‌گری اعلام و اظهار کرد: بخش‌های ابتدایی کار میانجی‌گری در حال انجام است و گزینش‌های دور اول انجام شده و به زودی مراسم تحلیف آنها برگزار می‌شود.

هادی بخش دوم برنامه‌های توسعه‌ای را داوری عنوان کرد و ادامه داد: جذب حوزه داوری و میانجی‌گری شوراها فراخوان شده تا داوران جذب شده و این حوزه تقویت شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به اینکه قبلا نیز موسساتی در این حوزه بودند، تصریح کرد: این اقدام در راستای انضباط بیشتر، ارتقای بالاتر و افزایش ارجاع پرونده به آنها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از این، نیم درصد پرونده‌ها که در حوزه حقوقی امکان داشت به داوری ارجاع می‌شد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در سال آینده این رقم حداقل دو درصد ارتقا یابد و این موضوع هر سال و گام به گام افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حل اختلاف عملکرد صلح روستا داوری شورای حل اختلاف شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی