Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور گفت: در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هموطنان ما به علت تأمین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از انجمن اهدای عضو ایرانیان، در ویژه برنامه یلدایی " جانبخشان نامیرا" که برای گرامیداشت یاد اهداکنندگان عضو به همت انجمن اهدای عضو ایرانیان و مشارکت خیرخواهانه اصحاب فرهنگ و هنر تهیه شد، کتایون نجفی‌زاده_ فوق تخصص پیوند ریه و مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با قدردانی از خانواده ۹ هزار و ۳۰۰ نفره اهدای عضو کشور، درک مرگ مغزی را از الزامات رضایت خانواده‌ها به پیوند اعضای عزیزانشان دانست و گفت: خانواده و به ویژه مادر همیشه بهترین آرزوها را برای فرزندش دارد و اگر به درک درستی از مرگ مغزی برسد، در آن لحظه‌های پر از غم همچنان بهترین تصمیم را می‌گیرد که همان اهدای اعضای حیاتی آن زنده یاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور افزود: در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هموطنان ما به علت تأمین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با آرزوی اینکه هیچ یک از هموطنان دچار حادثه و یا نقص عضو نشوند، گفت: چه نیکو است که همه ما در سخت‌ترین شرایط هم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم، چنانکه با افزایش ۳۰ درصدی اهدای عضو افراد مرگ مغزی، می‌توان تمامی بیماران چشم انتظار پیوند کشور از مرگ و معلولیت نجات داد.

نجفی زاده با بیان اینکه اهدای عضو مستلزم رضایت خانواده‌هاست، افزود: افراد با دریافت کارت اهدای عضو رضایت قلبی خود را به این کار خیر اعلام می‌کنند و مطالعات نشان می‌دهد که اگر خانواده‌ها از تصمیم عزیزشان به اهدای عضو آگاه باشند، نزدیک به ۱۰۰ درصد موافقت می‌کنند و در غیر این صورت شانس پیوند عضو فقط ۴۸ درصد است.

در ادامه این ویژه برنامه، دکتر ایرج فاضل_ پدر اهدای عضو ایران، با اشاره به فتوای تاریخی امام راحل در سال ۱۳۶۸ در خصوص مجاز بودن پیوند عضو، قهرمانان این عرصه را مادران دریا دلی توصیف کرد که برغم مصیبت از دست دادن فرزند، به مرحله‌ای از آگاهی رسیده‌اند که با اهدای عضو عزیزشان چند عضو جامعه را که در انتظار مرگ هستند، نجات می‌دهند.

وی اهدای عضو را از بزرگترین جلوه‌های انسانیت توصیف و از جمع خانواده جانبخشان نامیرا قدردانی کرد.

کد خبر 543733

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیوند عضو بیمارستان های پیوند عضو داروی پیوند عضو مرگ مغزی تأیید مرگ مغزی مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان سامانه اهدای عضو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجمن اهدای عضو ایرانیان انتظار پیوند پیوند عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز