Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@16:19:20 GMT

قیمت هر شیشه روغن زیتون ۱۵۰ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۲۸۶۴

رئیس شورای ملی زیتون گفت: قیمت هر کیلو زیتون کنسروی فله درب کارخانه ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان و هر لیتر روغن زیتون تولید داخل ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

به گزارش بازارنیوز، مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون گفت: اخیرا اخباری در فضای مجازی منتشر شد که قیمت زیتون کنسروی در ترکیه یک سوم قیمت ایران است، در حالی که این موضوع کاملا کذب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: محصولی که در ترکیه تولید می‌شود، باقی مانده سال ۲۰۱۹ است که دیگر قابلیت استفاده خوراکی ندارد و تاریخ انقضا آن گذشته است.

عباسی ادامه داد: قیمت زیتون ترکیه ۳۰ تا ۳۵ درصد کمتر از ایران است، ضمن آنکه افزایش قیمت زیتون کنسروی در راستای حمایت از مصرف کننده است، چرا که کنسرو زیتون در مقایسه با روغن زیتون فوایدی ندارد.

این مقام مسئول مصرف کنسرو زیتون ایران را ۳ برابر متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: اگر مصرف کنسرو زیتون به یک سوم رقم فعلی برسد به متوسط جهانی نزدیک شدیم.

او ادامه داد: با توجه به افزایش سرانه مصرف کنسرو زیتون نسبت به متوسط دنیا، واردات کنسرو را ممنوع و روغن زیتون را آزاد کردیم تا با کاهش قیمت تمام شده مردم به سراغ مصرف روغن زیتون روند.

عباسی سرانه مصرف روغن زیتون را ۲۰۰ گرم اعلام کرد، گفت: با افزایش سرانه مصرف به ۶۰۰ گرم به متوسط جهانی رسیدیم، بدین منظور هر گونه تسهیل گری برای کاهش قیمت روغن زیتون را در برنامه خود باید انجام دهیم.

به گفته او، با توجه به شرایط تحریم، برای صادرات هر محصولی ۱۰ کشور باید دور زده شود، در حالی که برای واردات این طور نیست که این امر بدان معناست که با هدف نابودی تولید ما را تحریم کردند.

رئیس شورای ملی زیتون گفت: واردات در مواقعی صورت می‌گیرد که تنها ۲۰ درصد مخازن مانده باشد، در حالی که امسال به رغم ۷۰ هزارتن مخازن زیتون کنسروی به دنبال واردات هستیم.

او ادامه داد: واحد‌های متوسط به پایین رقیب واحد‌های قدیمی این صنعت شدند، چرا که ۸۰ واحد اعلام آمادگی کردند که اگر واحدی مواد اولیه ندارد، درخواست کند تا آن را در اختیارش قرار دهیم، منتهی این واحد‌ها با اجرای اقتصاد دامپینگ به دنبال واردات هستند.

عباسی قیمت هر کیلو زیتون کنسروی فله درب کارخانه را ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان و هر لیتر روغن زیتون تولید داخل را ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه روغن زیتون تنها غذایی است که دارو محسوب می‌شود، لذا واردات آن به سبب بحث سلامت محور بودن آزاد است.


/yjc

برچسب ها: روغن زیتون ، محصولات کشاورزی ، شورای ملی زیتون لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q6G

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روغن زیتون محصولات کشاورزی شورای ملی زیتون شورای ملی زیتون زیتون کنسروی کنسرو زیتون هزار تومان روغن زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید