Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با تلاش‌های به عمل آمده، تبادل اطلاعات بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) و سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور برقرار و قابلیت ارسال اطلاعات معاملات برگزار شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آرش عسکری» مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام کرد: به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران مبنی بر تبادل اطلاعات بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سامانه‌ های سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف جلوگیری از تعدد و تکرار در ورود اطلاعات، با تلاش‌های به عمل آمده قابلیت ارسال اطلاعات معاملات برگزار شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (خرید متوسط، مناقصه و مزایده) به پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور فراهم شده است.

به گفته وی، دستگاه‌ های مشمول می ‌توانند هنگام ورود اطلاعات در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور به آدرس cdb.mporg.ir، با فراخوانی سیستمی اطلاعات از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، حدود ۵۰ درصد از اقلام اطلاعاتی را به‌طور خودکار و بدون نیاز به ورود مجدد و دستی آن‌ها ثبت کنند.

عسکری افزود: طبق بند ب ماده (۳) قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، دستگاه‌های مشمول موظفند اطلاعات معاملات متوسط و بالاتر (حدود ۱۲۱هزار فقره در سال) را در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور وارد کنند و ثانیا به ازای هر معامله حدود ۴۰ قلم اطلاعاتی مشترک در تبادل سیستمی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت قابل ثبت خودکار است، برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: این قابلیت سیستمی منجر به جلوگیری از ورود مجدد ۴.۸ میلیون قلم اطلاعاتی و ۱۳ هزار نفر ساعت صرفه‌جویی در وقت کارمندان دولت به ‌طور سالانه می‌شود.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت افزود: از دیگر دستاورهای مهم این قابلیت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور کاربران دستگاه ‌ها، می‌توان به پیشگیری از مغایرت اطلاعاتی بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور نیز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: موضوع تبادل اطلاعات بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور، توسط علی رهبری دبیر کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به تمامی دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات (با اصلاحات و الحاقات آن) و سایر مشمولان بخش عمومی ابلاغ شده است.

برچسب‌ها ایرنا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دولت تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دولت ایرنا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دولت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق