Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ایجاد سایت همراه و اینترنت " های وب " در روستای قره بلاغ شهرستان بستان آباد اظهار کرد: با راه اندازی اینترنت پرسرعت " های وب " و سایت همراه روستای قره بلاغ شهرستان بستان آباد ۳۴ خانوار این روستا با جمعیت ۱۳۰ نفر از روستاییان این روستا زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با راه اندازی اینترنت پرسرعت " های وب " و سایت همراه در روستای حسنعلی کدخدالو نیز ۵۳ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۱۶ نفر از روستاییان این روستا تحت پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفتند.

فرزاد ادامه داد: با ارتقای سایت تلفن همراه، روستاهای دمیرچی، زنجیرآباد، پاشابیگ و اتش بیگ شهرستان هشترود با مجموع ۲۴۶ خانوار و با جمعیتی بالغ بر۷۹۰ نفر زیر پوشش اینترنت پر سرعت قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد عدالت ارتباطی در استان، و لزوم بهره مندی تمام روستائیان و هم استانی ها از اینترنت پر سرعت یکی از مهم ترین اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد عدالت ارتباطی برای همه ی روستاهای استان است و در این راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت ارتباطی به کار گرفته است تا همه روستائیان روستاهای استان بتوانند از ارتباط تلفن همراه و اینترنت پر سرعت برای بهره برداری در تمامی زمینه های زندگی خود بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اکنون جمعیت حدود یکهزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که از این تعداد روستا ۷۳ درصد دارای اینترنت نسل سوم (۳G) و ۹۴ درصد دارای اینترنت نسل چهارم (۴G) هستند.

وی همچنین گفت: ۳۰۵ سایت ارتباطی تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه در استان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی یادآور شد: هزینه این طرح ها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

برچسب‌ها اینترنت آذربایجان شرقی ارتباطات اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت آذربایجان شرقی ارتباطات اینترنت آذربایجان شرقی ارتباطات اختصاصی ایرنا ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت آذربایجان شرقی پوشش اینترنت تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد