Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@02:23:53 GMT

مزایای پرستاری از سالمند در منزل چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۳۴۰۳

مزایای پرستاری از سالمند در منزل چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

استخدام پرستار در منزل ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌های شما را نسبت به نگهداری افراد در خانه‌های سالمند کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه نرخ پرستاری از سالمند در منزل نسبت به نگهداری در خانه سالمندان کمتر است؛ به همین علت از خدمات مراقبت در منزل بیشتر از قبل استقبال می‌شود.

مراکز پرستاری برای پیدا کردن پرستار سالمند ارزان، خدمات مشاوره رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها به راحتی می‌توانند با کارشناسان مشاور مرکز سلامت اول تماس بگیرند و شرایط سالمند خود را شرح دهند و از مشاوران کمک بگیرند و با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

مراقبت از سالمند در خانه مزیت‌های چشمگیری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

- حضور پرستار سالمند در خانه احساس راحتی بیشتری برای سالمند در کنار خانواده به وجود می‌آورد.

- این امکان وجود دارد که در خدمات پرستاری در منزل به صورت اختصاصی و دقیق‌تری از سالمند مراقبت شود؛ با مقایسه این مورد با نگهداری از سالمند در خانه سالمندان، قطعا تفاوت را بهتر متوجه خواهید شد.

- اشتیاق و امید به زندگی در سالمند افزایش می‌یابد. افراد سالخورده تمایل دارند تا در خانه و کنار افراد خانواده از آن‌ها مراقبت شود.

- خانواده‌ها بر روند مراقبت از سالمند کنترل بهتری خواهند داشت؛ و مزایای بی‌شمار دیگری که خانواده فرد سالمند را به استفاده از این خدمات ترغیب می‌کند.

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند با توجه به آموزش‌هایی که می‌بیند، این تونایی را دارد تا از سالمندان مراقبت و پرستاری کند. با وجود چنین افرادی، دیگر کمتر کسی نگران تنها گذاشتن سالمند خود در خانه است. در حالت کلی با توجه به شرایط جسمی و روحی سالمند، وظایف و خدمات پرستار برنامه‌ریزی می‌شود. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که فرد سالمند بتواند تمام کار‌های خود را انجام دهد، اما برای رفع خلاً حس تنهایی و ترسی که در این وضعیت بر او غلبه می‌کند، نیاز به یک همنشین دارد.

اگر اعضای خانواده نتوانند به این نیاز سالمند پاسخ دهند، بهتر است مراقب سالمند استخدام کنند. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که فرد سالخورده کم‌توان و ضعیف است یا حتی با بیماری‌های سختی دست و پنجه نرم می‌کند. این گونه موارد در تعیین وظایف پرستار سالمند اثر می‌گذارند. از جمله اساسی‌ترین این وظایف عبارتند از:

- حفظ بهداشت: حمام کردن، تعویض لباس، نظافت و آراستگی، شستن لباس‌های کثیف، رعایت بهداشت شخصی و....

- حفظ سلامت جسمی: ترغیب به ورزش کردن، ماساژ دادن، تزریقات، پیگیری برنامه دارویی، تعویض پانسمان، گرفتن فشار خون، انجام فیزیوتراپی و....

- حفظ سلامت روحی و روانی: هم صحبت شدن و گوش دادن به حرف‌ها، سرگرم کردن، تنها نگذاشتن، همراهی برای قدم زدن و....

- برنامه غذایی: غذا دادن به موقع، درست کردن غذای سالم و مقوی، پیروی از رژیم غذایی مناسب، تهیه میان وعده، منع سالمند از خوردن غذای مضر و....

- انجام کار‌های خانه: نظافت، مرتب کردن لباس‌ها، نظافت و گردگیری، جارو زدن منزل، شستشوی سرویس بهداشتی و....

پرستار زن بهتر است یا پرستار مرد؟شما می‌توانید برای استفاده از خدمات پرستاری از نیروی زن یا مرد کمک بگیرید؛ برای استخدام این افراد بهتر است با موارد بیشتری آشنایی داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در اکثر مواقع پرستاران مرد برای نگهداری از سالمندان مرد استخدام می‌شوند. با توجه به قدرت فیزیکی خوبی که این پرستاران دارند، به خوبی قادر خواهند بود تا کار‌های مرتبط با جابجایی سالمند را انجام دهند، مانند: جابجایی بر روی تخت، حمام کردن، هدایت بر روی ویلچر و همراهی کردن برای راه رفتن با واکر. پرستاران مرد به اندازه پرستاران زن در امور نظافت خانه و آشپزی نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که تعداد پرستاران مرد زیاد نیست و اکثر مراقبان زن هستند.

پرستاران زن قادر خواهند بود که علاوه بر سالمند زن، از سالمند مرد نیز مراقبت کنند و با توجه به ذات مهربانی که زنان دارند، نسبت به سالمندان بیشتر دلسوز هستند؛ همچنین پرستاران زن در کار‌های خانه و و پخت و پز از عملکرد بسیار خوبی برخوردارند. استخدام پرستار زن برای سالمند مرد به خواسته‌ی خانواده شخص سالخورده بستگی دارد.

در انتخاب پرستار سالمند توجه چه نکاتی اهمیت دارد؟
- آیا مرکزی که پرستار را ارسال می‌کند، قابل اعتماد است؟
- آیا مرکز ارائه خدمات پرستاری، پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد؟
- اخلاق و رفتار اجتماعی پرستاری که اعزام می‌شود، مورد قبول است؟
- آیا پرستار سالمند در آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی شرکت کرده است؟
- میزان آگاهی پرستار سالمند نسبت به وظایف و اهمیت حرفه‌ی خود چه قدر است؟

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سالمندان پرستاری از سالمند استخدام پرستار پرستار سالمند خدمات پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش

 
به گزارش تابناک، گروهی از کارکنان جشنواره کن موسوم به «ورشکسته‌های پشت پرده سینما» در حال آماده شدن برای اعتراض به اصلاحات کارگری هستند که مزایای بیکاری آنها را کاهش می‌دهد، حرکتی که به طور بالقوه می‌تواند برگزاری دوره آتی جشنواره کن را که حدود یک هفته به آغاز آن مانده با تهدید جدی رو به رو کند.

سازمانی که نماینده کارکنان قراردادی جشنواره‌ها از جمله آپاراتچی‌ها، رانندگان، تیم رسانه‌ای و سایر کارکنان اداری در جشنواره کن و سایر جشنواره‌های این کشور است، روز سه‌شنبه (۷ می) نامه‌ای سرگشاده نوشت و اعلام کرد که هیات‌ مدیره آنها اقدام به اعتصاب را تصویب کرده و دلیل این تصمیم را بی‌ثباتی فزاینده کارکنان جشنواره‌ها عنوان کرده و رسماً خواستار اعتصاب همه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جنبی آن شدند.

این گروه هم در مورد حقوق ناکافی که ساعت های طولانی و اضافه کاری را به حساب نمی آورد و همچنین عدم بهره‌مندی از برنامه بیمه بیکاری منحصر به فرد فرانسه برای متخصصان صنعت سرگرمی در فاصله زمانی میان پروژه‌ها و انعقاد قراردادهای کوتاه مدت اعتراض دارند.

همچنین اصلاحاتی از سوی دولت فرانسه در زمینه مزایای بیکاری که قرار است در ماه جولای به اجرا گذاشته شود نیز موجب بدتر شدن شایط آنها خواهد شد.

به گزارش اسکرین، این گروه در نامه سرگشاده خود نوشتند: «این اصلاحات، کارکنان جشنواره را در چنان شرایط بی‌ثباتی قرار می دهد که اکثریت ما مجبور به ترک شغل خود خواهیم شد و در نتیجه رویدادهایی را که در آن شرکت می‌کنیم به خطر می‌افتند».

در واکنش به این تهدیدات، جشنواره فیلم کن و بخش های جنبی آن شامل دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و «ACID» در بیانیه‌ای مشترک در پاسخ به فراخوان برای اعتصاب اعلام کردند که از مشکلاتی که برخی از کارکنان خود با آن مواجه هستند و همچنین تأثیرات اصلاحات طرح بیمه بیکاری فرانسه و کاهش مزایای این کارکنان آگاه هستند و امیدوارند راه حل هایی پیدا شود و آماده‌اند تا شرایط گفتگوی پایدار را برای حمایت از آنها فراهم کنند.

این گروه از کارکنان معترض جشنواره‌های سینمایی پیش از این اعلام کردند که علیرغم درخواست‌های مکرر از مقامات، درخواست‌های آن‌ها توسط مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) و وزارت فرهنگ فرانسه شنیده نشده است، بنابراین آنها مجبور شده‌اند در مقابل کسانی که در سراسر جهان چشم به برگزاری جشنواره کن دارند، تصمیم به اعتصاب فراگیر بگیرند.

جشنواره کن همچنین افزود: «به موقع بودن این مطالبات را درک می‌کنیم، اما برای انجام یک بازتاب سازنده با هدف اصلاح وضعیت این کارکنان، همه جشنواره های مربوطه، نهادها و اتحادیه ها باید دور میز مذاکره گرد هم آیند. این کاری است که اکنون باید به صورت جمعی انجام شود».

این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» خواهد بود و «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» نیز میهمانان افتخاری کن خواهند بود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن که قرار است از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار شود در حالی با تهدید گروهی از کارکنان خود مواجه شده که امسال این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» و حضور «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» به عنوان میهمانان افتخاری خواهد بود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بحران کمبود پرستار در کانادا
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • مرکز پرستاری همپای سلامت در تهران را بشناسید
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • این سَم را فقط با یک تلفن درب منزل تحویل بگیرید!
  • قتل فجیع در خانه مجردی با ادعای مسائل اخلاقی و زشت!
  • جشنواره کن در کما
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟