Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه به همراه مجلس مصمم به حل مشکلات شوراهای حل اختلاف است، گفت: موضوع استخدام شوراهای حل اختلاف را به جدیت پیگیری می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام هادی صادقی در همایش شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که همه این اقدامات قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خطاب به اعضای شورای حل اختلاف استان افزود: شما عزیزان به‌ عنوان بزرگان ممتاز دستگاه قضایی به حساب می‌آیید؛ به دلیل اینکه کاری که شما انجام می دهید و صلح و سازشی که بین اصحاب پرونده می‌کنید کار اولیا و انبیاء است؛ باید به خود ببالید که در این مسیر قرار گرفته‌اید.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به وضعیت استخدامی اعضای شورای حل اختلاف گفت: مشکلاتی در حوزه استخدامی شما عزیزان وجود دارد اما تمام تلاش و کوشش در مرکز این است که با رایزنی بین مجلس و قوه قضاییه به‌صورت قانونی این مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به افزایش پرداختی‌ها در شورای حل اختلاف گفت: از لحظه ای که آمده ایم پاداش‌ها را بیش از 3 برابر افزایش داده ایم چون ما به وضعیت و حجم کار شما عزیزان واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای افزایش این مقدار به تناسب وضعیت تورم بکار بسته ایم.

وی اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف بایستی در پرونده ها آن هم با ایجاد صلح و سازش تجلی پیدا کند. سیاست ریاست قوه قضاییه و مرکز توسعه حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها است که بایستی در این مسیر حرکت کنیم.

قضات برتر صادرکننده آرای جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین معرفی شدندپیروزی حقوقی بانک ملی ایران در برابر شرکت آلمانی با حکم دیوان دادگستری اروپارئیس‌کل دادگستری گیلان: روند چگونگی استفاده از مصالح برای احداث سد "دیورش" رودبار نظارت می‌شود17 نفر در پرونده شهردار و اعضای سابق شورای شهر زنجان محکوم شدند + جزئیات

وی به نقش موسسات داوری و میان‌جیگری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی از موسسات داوری و میان‌جیگری حمایت می‌کند. داوران و میان‌جیگران در امر صلح و سازش بایستی بیش از پیش فعالیت کنند و خروجی کار آن‌ها توام با صلح و سازش در پرونده‌ها باشد.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: از ارواح مقدسه مدد بگیریم و در این مسیر باشیم و در این مسیر حرکت کنیم و از سرمشق ها بهره بگیریم که هم اجر معنوی و هم اجر اخروی دارد.

وی افزود: توفیقات بسیار خوبی در شوراهای حل اختلاف استان حاصل شده که همه این توفیقات حاصل زحمات و تلاش‌های شما عزیزان که در صف و خط مقدم هستید می باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: مهمترین وظیفه‌ای که ما داریم و تاکیدی که هم ریاست قوه قضاییه و هم رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه دارند بر صلح و سازش می باشد اما مهمتر از اینها این است که تفکر صلح و سازش را در جامعه حاکم کنیم که این بالاترین ثواب و اجر را دارد.

وی افزود: ما به همه مسائل و مشکلات شما واقف هستیم و تمام تلاش و کوشش چه در استان و چه در مرکز برای حل این مسائل و مشکلات است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: بار سنگینی از کار دستگاه قضایی بر دوش شوراهای حل اختلاف است . تقریباً یک سوم پرونده های دادگستری در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که این کار بزرگی است.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه شوراهای حل اختلاف رئیس کل دادگستری شورای حل اختلاف دادگستری استان حل اختلاف استان زنجان شما عزیزان قوه قضاییه صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی