Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@14:27:36 GMT

احکام بودجه ۱۴۰۱ مرتبط با بورس بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۳۸۵۷

احکام بودجه ۱۴۰۱ مرتبط با بورس بررسی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نشست خود را با فعالان بازار سرمایه برای رونمایی از طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در حاشیه نشست رونمایی از گزارش کارگروه بازار سرمایه این کمیسیون در خصوص طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران گفت: دیروز (سه‌شنبه) نشست فعالان اقتصادی حوزه بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی با هدف بررسی سه موضوع مهم در حوزه بازار بورس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی احکام مرتبط با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان اولین دستور این جلسه اظهار کرد: به دلیل اهمیت ارتباط این احکام با حوزه فعالیت بازار سرمایه، دیروز در این نشست سرفصل‌های مربوط به این حوزه بررسی و فعالان این بازار نقطه نظرات کارشناسی خود را مطرح و مقرر شد، در یک بازه زمانی حداکثر ۱۰ روزه تمامی مسائل این حوزه جمع بندی شود.

پورابراهیمی افزود: تمامی پیشنهادات فعالان بخش بازار سرمایه توسط کمیسیون اقتصادی مجلس دریافت و بعد از بررسی در احکام بودجه سال آینده با هدف بهبود اوضاع بازار سرمایه در مجلس لحاظ می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم اظهار کرد: اصلاح قانون بازار سرمایه، به عنوان دومین موضوع در دستور کار نشست دیروز قرار گرفت، ما متن نهایی مصوب کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی را در هفته گذشته جمع بندی کرده بودیم و امروز این گزارش در اختیار فعالان بخش اقتصادی، اساتید، فعالان بازار سرمایه و... قرار دادیم تا بتوانند ظرف مدت ۲ هفته نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص آن به ما اعلام کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بعد از دریافت تمامی پیشنهادات و نظرات، تلاش می‌کنیم تا یک قانون جامع و کاملی در حوزه بازار سرمایه تدوین کنیم تا بتواند ضمن حل مشکلات جاری کشور در این خصوص، موجب بهبود شرایط شود.

وی ضمن اشاره به مهمترین محور اصلاحات قوانین حوزه بازار سرمایه در کشور گفت: ارتقای جایگاه بازار سرمایه یکی از محور‌های قانونگذاری جدید است، اکنون رئیس بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه بازار پول در جلسات هیات وزیران حضور پیدا می‌کند، اما بازار سرمایه با وجود اهمیت جایگاه آن به ویژه در سال‌های اخیر، هیچ جایگاهی در هیات وزیران ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: بر این اساس ما در بحث اصلاح قانون بازار اوراق بهادار اعلام کرده ایم که باید جایگاه بازار سرمایه تغییر کند و مانند رکن بازار پول بتواند در سطح هیات وزیران برای انجام تصمیمات کلان حضور بهم برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: موضوع شفافیت اطلاعات مرتبط با ارکان بازار سرمایه که یکی از چالش‌های امروز این حوزه محسوب می‌شود نیز در این اصلاح قانون مدنظر مجلس قرار گرفته است. فعالان بازار سرمایه در نشست امروز در خصوص مسائل مربوط به تسهیل صدور مجوز‌های مرتبط با ابزار‌های حوزه بازار سرمایه انتقاد داشتند و مقرر شد، این موضوع نیز مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث تصمیمات انتظامی برای مواجهه با تخلفات احتمالی در بازار سرمایه، ساماندهی وضعیت فضای مجازی پیرامونی بازار سرمایه و سرفصل‌های دیگری که در این اصلاح قانون وجود دارد، می‌تواند به بهبود شرایط کنونی بازار کمک کند.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس بورس اوراق بهادار بورس کالا بورس انرژی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حوزه بازار سرمایه اصلاح قانون بازار بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است