Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:18:45 GMT

مهم‌ترین مشکل از بین رفتن ارز پول ملی است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۳۹۴۸

مهم‌ترین مشکل از بین رفتن ارز پول ملی است

گروه سیاست سایت فردا: افزایش و رهاشدگی قیمت‌ها آنقدر محسوس است که امروز ابراهیم رئیسی هم به آن انتقاد کرد. اما علت چیست؟

محمد کاظام انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «بر اساس گزارش‌های جهانی اقتصاد ایران بیستیمن اقتصاد بزرگ جهان است. تولید ناخالص ملی در داخل رقم قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با 15 کشور، همسایه است و حتی اگر تحریم‌ها 10برابر هم شود، می‌تواند امورات خود را بگذراند. بازارهای مملو از کالای ما نشان می‌دهد که مشکل اقتصادی ما در تأمین کالا نیست بلکه شیوه‌های اداره اقتصاد ایراد دارد».

او ادامه داد: «اکنون با بی‌نظمی اقتصادی مواجهیم. می‌بینیم در اول و آخر یک خیابان یک کالا قمیت واحدی ندارد. باید دید منشأ این تفاوت قیمت‌ها چیست؟ اقتصاددان‌ها باید بررسی کنند و صرفا نظرات کلی ندهند. دولت‌های قبلی باید توضیح دهند که چه کردند که وضعیت اقتصادی اینگونه شد. از طرفی دولت فعلی باید بررسی کند که چرا قیمت‌ها ثابت نمی‌ماند؟ از طرفی وزارت‌خانه‌های مختلف اقتصادی وجود دارند و باید معضل‌شناسی کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «مهم‌ترین مسئله این است که دولت‌ها نتوانستند ارز پول ملی را حفظ کنند و وقتی ارزش پول ملی حفظ نمی‌شود هم تورم به وجود می‌آید هم رکود. چرا مردم مدام سکه و دلار و زمین و خانه می‌خرند؟ برای اینکه می‌خواهند ارزش پول‌شان را حفظ کنند؛ در صورتی که این وظیفه مردم نیست که ارز پول را حفظ کنند بلکه وظیفه دولت است که ارز پول ملی را حفظ کند تا مردم هم این‌قدر دچار استرس مالی نشوند».

او در پایان گفت: «دولت‌ باید بتواند مالیات درستی بگیرد. منطقی نیست که این میزان فرار مالیاتی داشته باشیم. ما در حوزه نظامی قدرت بسیاری داریم؛ قدرتی که ابرقدرت‌ها از آن هراس دارند. در حوزه امنیتی هم همین‌طور. حتی در حوزه سلامت هم نشان دادیم که بسیار خوب هستیم و قدرت داریم زیرا می‌بینیم اکنون که در ایران روزنامه حدود 50 فوتی کرونا داریم کشورهایی مانند آمریکا هنوز گرفتار کرونا هستند. پس ما توانسته‌ایم در زمینه‌های بسیار مهمی قدرتمند شویم اما در حوزه اقتصادی نه. دولت باید نظم اقتصادی به وجود آورد تا آرام‌آرام قدرت اقتصادی هم به دست آوریم».

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد دولت رئیسی پول ملی ارز پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است