Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از کاهش 18 درصدی بارش باران در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

نوربخش داداشی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه آذرماه سال جاری که دیروز به پایان رسید ماهی بسیار خشک و کم بارندگی بود، اظهار کرد: میزان بارش نزولات جوی در استان گلستان در طی یک ماه گذشته 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلی متر بود که حاکی ازکاهش قابل ملاحظه بارش ها در این ماه دارد.

وی با بیان اینکه تحلیل شرایط آب و هوایی آذر 1400 در استان گلستان نشان از کاهش بارندگی ها و خشکی استان در این ایام دارد، افزود: میزان بارش از ابتدای سال زراعی جاری تا اول دی ماه 89.4 میلیمتر بوده  که نسبت به دوره آماری 28 درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه در آذر  1400 میانگین بارش استان  14.4 میلیمتر بوده است'، خاطرنشان کرد: این میزان حاکی از آن است که بارش ها 69 درصد نسبت به متوسط  این ماه کاهش داشته است و آذرماهی بسیار خشک را تجربه کرده ایم.

داداشی بیشترین میزان بارش در بین شهرهای استان در آذرماه سال چاری را در بندرگز به میزان 28.2 میلیمتر عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار کمترین میزان بارش در میان شهرهای استان نیز به میزان 8.2 میلیمتر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در آذر  1400 میانگین دمای استان 12.2 درجه سانتیگراد بوده یکه 3 درجه نسبت به متوسط دوره ای آذر ماه افزایش داشته است، اضافه کرد: حداکثر دمای ثبت شده استان نیز 31.1 درجه در گنبدکاووس بوده و حداقل دمای ثبت شده منفی 2.3 درجه در گرگان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان گلستان میزان بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تا ساعت ۱۵:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در دوگنبدان ۲۹.۶، امامزاده جعفر ۲۸.۹، سی سخت ۲۸.۱، یاسوج فرودگاه ۲۶.۳ و در لیکک ۲۰.۲ میلی متر باران باریده است.
سامانه پرقدرت بارشی که فعالیت آن در استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروزآغاز شده ، تا امشب ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر