Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از اقدامات شاخص اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تویسرکان می‌توان از اجرای روکش آسفالت محور خیرآباد، سیدشهاب به طول ۱.۶ روکش آسفالت در محور تویسرکان، خیرآباد به طول ۴ کیلومتر و احداث و بهره برداری از ۲۰ پایه چراغ روشنایی و خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان تویسرکان نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: به منظور آشکار سازی تقاطع‌های مهم از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ پایه روشنایی در تقاطع ولاشجرد و امامزاده ناصر این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان تصریح کرد: روشنایی تقاطع روستاهای جعفریه، کلنجان و فریازان نیز در دستور کار این اداره قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار این پروژه‌ها هم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص بهسازی و نگهداری از بناهای فنی موجود ۲ شوت خروجی برای پل دو دهنه ۸ متری روستای چاشخوره و پل ۴ دهنه ۵ متری محور روستای ترمیانک به روستای شأن آباد با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان احداث شده است، افزود: تعمیرات اساسی برای این پل‌ها انجام شده است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بازسازی و احداث کانال ابرو تونل ولایت با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات این اداره در بحث ابنیه فنی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اصلاح پیچ گزندر و تعریض پل ۱۲ متری در حال انجام است، گفت: تیرهای پل مذکور نصب و تخصیص اعتبار این پروژه تکمیل خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث جاده دارانی، بوستاندر به عنوان مسیر راه آهن با توجه به پیگیری‌های دکتر مفتح نماینده مردم شریف تویسرکان در دستور کار قرار گرفته‌است؛ که بخشی از عملیات اجرایی شامل ترانشه برداری و تعریض محور به صورت امانی توسط اداره راهداری شهرستان انجام شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه این پروژه با عقد قرار داد به پیمانکار واگذار شده است، متذکر شد: هم اکنون زیرسازی ۳ کیلومتر از مسیر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اداره راهداری تویسرکان با ترانشه برداری بیش از ۳۷ هزار متر مکعب توانست به رکورد جدید برسد، افزود: در این عملیات ترانشه برداری گردنه روستای حاجی تو واقع در محور فرسفج-خیراباد انجام شد و با خاکریزی منابع حاصله از ترانشه برداری این گردنه به طول ۴ کیلومتر به صورت خاکی تعریض و آماده عملیات روسازی و آسفالت در سال‌های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: ترانشه برداری دیگری در گردنه خیرآباد انجام شده که این اقدام موجب تعریض پیچ به صورت خاکی و اصلاح دید رانندگان و قدرت مانور وسایل نقلیه شده است.

عبدالملکی در این راستا خاطرنشان کرد: ترانشه برداری محور مالیچه با حجم ۲ هزار مترمکعب و ترانشه برداری محور دولایی، احمدآباد با حجم ۲ هزار متر مکعب و ترانشه برداری محور کرزان با حجم ۱/۵ هزار مترمکعب از اقدامات شاخص این اداره برای ایمن سازی محورهای روستایی و فرعی بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان با تاکید بر اینکه ایمن سازی فیزیکی مناطق مسکونی و مدارس حاشیه راه‌های که شامل تابلو، شیار لرزاننده معرفی نقاط مسکونی و مدارس فریازان و جعفریه صورت گرفته است، افزود: طرح راکبین موتور سوار در مدارس حاشیه جاده‌ها در ۶ روستای این شهرستان انجام شده است.

عبدالملکی بابیان اینکه در زمینه نگهداری راه‌ها نیز اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است، گفت: این اقدامات، شامل انجام عملیات فوک سیل به طول ۲ کیلومتر در محور فرسفج خیرآباد، عملیات سیل کت به طول ۳ کیلومتر در محور گل زرد، تسطیح و شانه سازی و آزادسازی حریم به طول ۲۸۸ کیلومتر، تنقیه و لایروبی پل‌ها با حجم ۳۰۳ مترمکعب و تعمیر و مرمت ۲۴ دستگاه پل، لکه گیری در راه‌های آسفالت ۱۲۰۰ به متراژ متر مربع، اصلاح شیب شیروانی با حجم ۱۴۵۰۰ متر مکعب و ایجاد حفاظ خاکی بازدارنده در نقاط پرتگاهی با حجم ۴۷۲۰ متر مکعب، تعمیر و نصب گاردریل ۱۳۰ شاخه، تعمیر و مرمت تابلو به تعداد ۱۸۷۰ مورد و نصب بیش از ۴۶۰ تابلو اخطاری و انتظامی و در سطح راه‌های شهرستان است.

کد خبر 5382054

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالملکی تویسرکان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف گرگان واکسن کرونا کرمانشاه آتش سوزی عکس استانها ایلام شیوع کرونا قاسم سلیمانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ترانشه برداری انجام شده متر مکعب هزار متر انجام شد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال