Web Analytics Made Easy - Statcounter

توپخانه نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برای نخستین بار با به‌کارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را منهدم کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، در سومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی و مانور احاطه‌ای موفق به انهدام مواضع دشمن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تانک‌های تی ۷۲، تی ۷۲ ام ارتقا یافته و خودرو‌های رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲ نسبت به اجرای آتش پشتیبانی از نیرو‌های عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

تانک‌های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم‌های کنترل آتش پیشرفته با امکان شلیک در شب و در مسافت ۳ کیلومتری مجهز شده‌اند.

همچنین در این مرحله از رزمایش عملیات هجومی بالگرد‌های هوانیروز سپاه به منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.

در این مرحله بالگرد‌های کبرا، توفان، و میل ۱۷ هوانیروز سپاه با به‌کارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیرو‌های عمل کننده در رزمایش اقدام کردند.

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پهپاد‌های رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند.

پهپاد‌های مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه مجهز به بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن قائم، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

علاوه بر این پهپاد‌های هجومی نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده‌اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

همچنین یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش‌سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیرو‌های عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

در این مرحله توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک‌های نقطه‌زن، با بکارگیری گلوله‌های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

همچنین در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

همچنین یگان‌های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم مقابل نیرو‌های دشمن فرضی ایجاد کردند.

در این مرحله یگان‌های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیرو‌های دشمن به منطقه خودی شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رزمایش سپاه توپخانه نیروی زمینی سپاه دشمن فرضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: هدف آمریکا و دنیای صهیونیست، تک قطبی شدن جهان است تا دنیا را تحت سیطره خود قرار دهد.
سردار ابراهیم پور با تأکید بر ضرورت آگاه سازی خانواد‌ها به خصوص نسل کنونی جامعه افزود: اکنون تمام شبکه‌های جهان، تحت سیطره آمریکا و صهیونیست است و محور خانواده را نشانه گرفتند و محتوای سریال‌های آنها، حرام خوری است که متأسفانه بعضی سریال‌های ما هم، این فساد را عادی سازی می‌کنند.
مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن با ترور ۱۷ هزار شهید و ۸ سال جنگ تحمیلی با مشارکت ۲۶ کشور نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند به همین دلیل اقدامات دیگری، چون تحریم اقتصادی، فزهنگی و سیاسی با اهداف براندازی نظام پیش گرفتند.
سردار براهیم پور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تفکر مقاومت را در جهان ترویج کرد، افزود: انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گربود و اکنون تفکر مقاومت فراگیر شده و نتیجه این تفکر شورش بیش از ۳۴۰ دانشگاه علیه یهود به خاطر نسل کشی در غزه شورش کردند.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی