Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشین‌خوابی برای فروش جای پارک در خیابان‌های شلوغ تهران

ماشین‌خوابی برای فروش جای پارک یکی از آن‌ترفندهای جدید است که در سایه فعالیت مسافرکش‌های پلاک شخصی در بلوار میرداماد شکل گرفته. چند سالی است که بلوار میرداماد به جولانگاه مسافرکش‌های پلاک شخصی تبدیل شده؛ آن هم خودروهای پلاک شخصی غیربومی که در محدوده بلوار میرداماد تا ایستگاه مترو و میدان مادر، مسافران را از تاکسی‌ها می‌قاپند.

واکنش آذری جهرمی به اعلام خبر حذف قرعه کشی خودرو از سوی وزیر صمت

آذری جهرمی نوشت: بر اساس قانون مصطلح به «فرزند آوری»، بنا بود به مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا می‌آورند، خودروی بدون قرعه کشی بدهند.محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به اعلام خبر حذف قرعه کشی خودرو از سوی رضا فاطمی امین وزیر صمت، نوشت: «تشکر از تلاشهای دولت، اما تکلیف قول و وعده‌ی مجلس به مردم در قانون مصطلح به «فرزند آوری» چه خواهد شد؟ بر اساس این قانون، بنا بود به مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا می‌آورند، خودروی بدون قرعه کشی بدهند.»وی افزود: سرانجام همه سیاستگذاریهای غیرعلمی، چیزی جز این نخواهد بود.

هشدار بذرپاش به دولت: مراقب باشید سفره مردم کوچک‌تر نشود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: فارغ از بحث حذف یا تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه، باید نتیجه تصمیمات و سیاستگذاری ها معطوف بر کوچکترنشدن سفره مردم و توقف گرانی ها در حوزه کالاهای اساسی باشد.

ادعای عربستان درخصوص روند انتقال سفیر ایران از یمن به تهران

عربستان سعودی به اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل این کشوردر تسهیل روند انتقال حسن ایرلو از صنعا به تهران واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در واکنش به صحبت های حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال حسن ایرلو، سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف صحبت های انتقادی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص انتقال حسن ایرلو از یمن را دنبال کرد.وی مدعی شد: فرماندهی ائتلاف عربی به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجی‌گری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.وی اظهارات انتقادی مطرح شده علیه عربستان را در تضاد با اصول خواند و گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف تمام تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرد و از هواپیمای نیروی هوایی عراق مدل سی-۱۳۰ حمایت های لجستیک لازم را انجام داد. این دومین بار است که ائتلاف عربی به یک شهروند ایرانی کمک می کند و قبل از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی عربستان یکی از افراد کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ را به بیمارستانی در عربستان منتقل کرد و برای مدت طولانی برای درمان در آن جا ماند و بعد از آن با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش ایران بازگردانده شود.سخنگوی ائتلاف عربی هم‌چنین مدعی شد که عربستان به رفتارها و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

احمد توکلی: به رئیسی گفتم جوان‌ها را وزیر نکن!

احمد توکلی با اشاره به انتصابات بعضی وزیران که مجلس هم شریک است گفت: در ملاقاتی با آقای رئیسی، پیش از تنفیذ، عرض کردم ما الان در جنگ اقتصادی هستیم و شما برای پیروزی در جنگ اقتصادی از تیمی هم‌نظر از اقتصادانان مجرب و آزمایش پس‌داده دعوت کرده و جوان‌ها را معاون وزیر کنید تا طی چهار سال بعد که تجربه پیدا کردند به وزارت برسند.نماینده سابق مجلس در بخشی از گفتگو با شرق افزود: بله دولت باید یک خط کلی استراتژیک در برنامه ارزی خود تعیین می‌کرد این خط در 30 سال گذشته نبوده و الان هم نیست. تورم کمر مردم را شکسته و بدتر هم می‌شود و وضعیت برای مردم تحمل‌ناپذیر می‌شود. حتما تاب‌آوری مردم حدی دارد.‌‌آقای توکلی چرا اصولگرایان متقدم کناره گرفته‌اند یا کنار گذاشته شده‌اند یا بازی داده نمی‌شوند. چرا امثال شما و دیگر اصولگرایان قدیمی و متقدم در تیم فعلی دولت جایی ندارید. به نظر می‌رسد جای امثال اقتصاددانانی مانند شما که تجربه کار اجرائی دارید و حضور در مجلس دارید در مشاوره‌دادن یا تصمیم‌سازی دولت خالی است.

عمویی: دور بعدی مذاکرات وین از هفته بعد آغاز می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای از هفته بعد پیگیری شده و وارد موضوعات چالشی مانند رفع تحریم‌ها می‌شویم گفت: لیست بلند بالایی از مطالبات برای رفع تحریم‌ها داریم. ممکن است طرف مقابل درباره برخی از آنها نظر داشته باشد.ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه «سلام تهران» عمویی در بخش دیگری از سخنانش در برنامه «سلام تهران»، با اشاره به شش دوره مذاکرات برجامی در دولت قبل، که طرفین به متون پایه‌ای رسیدند که بخش‌هایی از آن هنوز قطعی نشده است، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، مذاکرات قبلی مرور و نظراتی به آن اضافه شد. در ابتدای آذر تیم جدید مذاکرات ایران به وین رفتند. اصلاحاتی بر متون اولیه وین انجام شده است و بحث بر سر این بود که متن‌های پایه چه محتوایی دارند. در این دوره ۲ متن اصلی که مربوط به رفع تحریم‌ها و مسئله هسته‌ای است، ارائه و متن هسته‌ای به عنوان مبنای گفتگو پذیرفته شد. متن رفع تحریم‌ها هم به عنوان ایده طرف ایرانی مورد قبول بود، نهایتاً اصلاحات طرف ایرانی وارد متن دوم شد؛ الان یک متن پایه وجود دارد که می‌توان گفت ۱۲ موضوع دارد و برخی از موضوعاتش مورد اختلاف است. یعنی متنی که تقریباً ۸۰ درصد آن شکل گرفته و قسمت‌هایی از عباراتش نیاز به مذاکره دارد.این نماینده مجلس با بیان اینکه از دور بعدی مذاکرات که از هفته بعد آغاز می‌شود، وارد موضوعات چالشی مانند رفع تحریم‌ها می‌شویم، تصریح کرد: لیست بلند بالایی از مطالبات برای رفع تحریم‌ها داریم. ممکن است طرف مقابل مذاکره درباره برخی از آنها نظر داشته باشد.

روایت یوسفیان ملا از ناراحتی لاریجانی بابت انتشار نامه ردصلاحیت: او اصرار دارد منتشرکننده مشخص شود

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید علی لاریجانی اصرار دارد، فرد یا جمعی که نامه رد صلاحیتش را منتشر کرده بودند مشخص شود چرا که او هرگز راضی نبود خلاف قانون اتفاقی بیافتد.عزت الله یوسفیان ملاء درباره انتشار نامه رد صلاحیت علی لاریجانی و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه درباره تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که این نامه را منتشر کرد، گفت: آقای لاریجانی ماه‌ها منتظر بودند تا زمانی که مهر قید محرمانگی این نامه برداشته نشده، دست به اقدامی نزند. ما که از اطرافیان او هستیم و کسانی که در دفترش کار می‌کنند، بینی و بین‌الله این نامه را ندیدند. آقای لاریجانی احترام خاصی برای اجرای قانون و حرمت شورای نگهبان قائل هستند و هرگز راضی نبود که خلاف قانون اتفاقی بیافتد. اگر آقای لاریجانی می‌خواستند، قبلا می‌توانستند این نامه را منتشر کنند. حالا ایشان تمایل و هم اصرار دارد تا انتشاردهنده این نامه که توسط فرد یا جمع بوده شناسایی شود.وی درباره واکنش احتمالی شورای نگهبان گفت: آن‌ها نظرشان را دادند، از مدت اعلام نظر گذشته و طبق قانون که به آن‌ها تکلیف شده دیگر نباید نظری بدهند و فعلا موضوع تمام شده است.یوسفیان در پاسخ به این سوال که احتمال می‌دهند انتشار این نامه کار چه کسی باشد گفت:‌ اصلا مشخص نیست و نمی‌دانیم کار چه کسی است. این نامه در فضای مجازی منتشر شده و آقای لاریجانی عمیقا از انتشار نامه ردصلاحیت ناراحت هستند.به گزارش ایلنا، ۲۷ آذرماه گذشته، نامه محرمانه شورای نگهبان درباره رد صلاحیت علی لاریجانی توسط یک فعال رسانه‌ای ساکن فنلاند منتشر شد که در ادامه روزنامه شرق در همان روز، متن کامل نامه ۲۰ صفحه‌ای علی لاریجانی به شورای نگهبان را که در آن به توضیحات دلایل رد صلاحیت خود اشاره کرده بود منتشر کرد.

خبر لاوروف درخصوص آغاز دور جدید مذاکرات وین

وزیر امور خارجه روسیه گفت: دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و فرصت خوبی برای احیای برجام وجود دارد.«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» در پاسخ به سوالی درباره تعلل آمریکا بابت گفت‌وگو با روسیه درباره پیشنهادات تضمین امنیتی به مسکو گفت: «طرح ابتکاری ما نادیده نگرفته است. رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین روز گذشته بیان داشت در گفت‌وگوی تصویری اخیر با رئیس جمهور [جو] بایدن این موضوع را به بحث گذاشته است».وزیر امور خارجه روسیه گفت: «بایدن تمایل خود را نسبت در نظر گرفتن نگرانی‌های روسیه ابراز کرد. ما دیدگاه خود را در این زمینه که توافق چگونه میسر خواهد بود به بحث گذاشتیم. ما پیشنهادات خود درباره تضمین امنیتی بین روسیه و آمریکا و پیشنهاد مشابه دومی بین روسیه و ناتو را ارائه کردیم».

فرمانده دژبان ارتش آجودان مخصوص رئیس جمهور شد

امیر سید محمدرضا حسینى فرمانده دژبان ارتش به عنوان آجودان مخصوص رئیس‌جمهور انتخاب شد.فریار (آجودان) مقام ریاست جمهوری از میان کارکنان نظامی برجسته با درجه امیری یا سرداری انتخاب مى‌شود که از جنبه تخصصی باید به مناسبات و تشریفات نظامی داخل و خارج کشور کاملاً آشنا و از جنبه‌های فردی از تناسب اندام، برازندگی، تیزهوشی و اعتماد به نفس برخوردار بوده و به حرکات نظامی مسلط و انعطاف‌پذیر باشد.شُکوه‌دادن به مراسم‌های استقبال و بدرقه رسمی و نیمه رسمی از مقام ریاست جمهوری هنگام خروج و ورود به کشور و نیز مراسم‌‌های استقبال و بدرقه از رؤسای جمهور مدعو از طریق نظارت و فرماندهی و کنترل نیروهای تشریفات نظامی و آرایش صحنه‌ها با موقعیت‌ مکانی و زمانی راهبری و همراهی با رئیس جمهور هنگام استقرار در جایگاه‌، ادای احترام به پرچم و دیدن سان و رژه از وظایف اصلی آجودان رئیس‌جمهور است.از دیگر مسئولیت‌های مهم «فریار رئیس جمهور» در سفرهای خارج از کشور، آشنا کردن مقام ریاست جمهوری به رموز مراسم‌های رسمی و مراقبت ویژه از اجرای دقیق آئین‌ تشریفات است که اجرای آن نیازمند آگاهی کامل از نحوه مراسم‌های استقبال، بدرقه و نثار گل و امضای دفتر یادبود و موارد مشابه است.مراسم استقبال یا بدرقه رسمی شامل استقرار در جایگاه، نواخته شدن سرود کشور میهمان و میزبان با قرار گرفتن مقام میهمان در سمت راست و رئیس‌ جمهور میزبان در سمت چپ و فریارها 2 قدم عقب‌تر در سمت چپ دو مقام، انجام مراسم ادای احترام به پرچم و سان از یگان تشریفات است که البته در برخی کشورها ممکن است بخشی از مراسم به دلیل ملاحظاتی حذف شود که در اینگونه مواقع، فریار موظف است با تدبیر، دگرگونی‌ها را راهبری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز آلودگی هوا بودجه 1401 ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی آقای لاریجانی علی لاریجانی شورای نگهبان رفع تحریم ها ائتلاف عربی رئیس جمهور حسن ایرلو قرعه کشی نامه رد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید

عبدالناصر همتی گفت: دولت نباید ژست کنترل تورم را به خود بگیرد. به نظر من باید از مردم عذرخواهی کنند و بگویند نتوانستیم تورم را کنترل کنیم.

 

به گزارش هم میهن، عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی به صراحت بر شکست دولت در مبارزه با تورم تاکید کرد. در شرایطی که دولت می‌گوید در سیاست‌های پولی موفقیت داشته و توانسته به کنترل رشد نقدینگی دست پیدا کند، اما متخصصان این حوزه روند کاهش رشد نقدینگی را نشانه موفقیت دولت در این حوزه نمی‌دانند. همتی با اشاره به اینکه کنترل نقدینگی اقدام مثبتی است، می‌گوید: «مدیریت فقط کنترل نقدینگی نیست.»

اخیراً نرخ تورم سال ۱۴۰۲ از سوی بانک مرکزی اعلام شده که نشان می‌دهد تورم به‌رغم تلاش‌های دولت رشد پیدا کرده و حتی رکورد دولت هاشمی را شکسته است. چرا هیچ‌یک از برنامه‌های دولت برای مهار تورم نتیجه نداد؟

جدولی که در روز‌های گذشته منتشر شده آماری است که معمولاً بانک مرکزی به صورت ماهانه برای تادیه دیون و تعهدات به قوه قضائیه ارائه می‌کند تا به منظور رای دادن در اختیار قضات باشد.

یک نکته‌ای را باید مورد توجه قرار داد و آن اینکه در صدر جدول نوشته شده بر پایه سال ۱۳۹۵ درحالی‌که در اواخر سال ۱۴۰۱ پایه شاخص تورم را اصلاح کردند و سال پایه به ۱۴۰۰ تغییر پیدا کرد؛ بنابراین اگر شما بخواهید براساس سال ۱۴۰۰ این اطلاعات را تعدیل کنید به نظر من به زیر ۵۰ درصد می‌رسد.

یعنی نرخ تورم ۱۴۰۲ بین ۴۸ تا ۵۰ درصد خواهد بود. به این ترتیب اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم و براساس سال پایه‌ای که معیار مرکز آمار است که البته بانک مرکزی نیز هماهنگ با مرکز آمار سال پایه را اصلاح کرده، نرخ را اعلام کنیم، عدد ۵۲ برای تورم ۱۴۰۲ باید بین ۴۸ تا ۵۰ درصد اصلاح شود.

اینکه تورم ۵۰ درصد باشد یا ۵۲ درصد چندان در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند. به هر حال آنچه مشخص است اینکه دولت در برنامه کنترل تورم موفق نبوده است.

دو نکته را در این زمینه باید اشاره کرد. سال ۱۴۰۲ را با سال آخر دولت دوازدهم که فشار حداکثری وجود داشت نمی‌توان مقایسه کرد. در سال ۱۳۹۸ وصولی درآمد نفتی ۱۲ میلیارد دلار بود و در سال ۱۳۹۹ درآمد‌ها به ۷/۵ میلیارد دلار رسید. درحالی‌که در سال ۱۴۰۲ بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت نفت درآمد نفتی به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. یعنی پنج برابر درآمد نفتی در سال ۱۳۹۹ سال گذشته درآمد نفتی به دست آمده است.

با این درآمد نفتی و اینکه تاکید می‌شود صادرات غیرنفتی جهش پیدا کرده و مجموع صادرات به ۷۸ میلیارد دلار رسیده، تورم بین ۴۸ تا ۵۰ درصد اصلاً قابل قبول نیست. من سوالم این است که مسئولان دولت سیزدهم که آمار بانک مرکزی در خصوص تورم نقطه‌به‌نقطه شهریور ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار می‌دادند امروز چرا آمار بانک مرکزی را مورد نظر قرار نداده و آن را مبنای تحلیل قرار نمی‌دهند؟ پاسخ واضح است. برای اینکه بین آمار مرکز آمار و بانک مرکزی حداقل ۱۰ درصد اختلاف وجود دارد.

نکته دومی که باید به آن توجه کرد این است که حتی اگر بنا بر گفته دولت مبنا را بر نرخ مرکز آمار هم بگذاریم عملکردشان با وعده‌هایی که در این حوزه داده بودند هم‌جهت نیست. وعده داده بودند تورم را اول نصف می‌کنند. یعنی در مرحله اول تورم از ۴۶ به ۲۳ درصد کاهش پیدا کند و بعد هم آن را تک‌رقمی کرده یعنی به زیر ۱۰ برسانند.

امروز با ۴۸ درصد نرخ تورم مواجه هستیم که عملکرد بسیار بدی است و به مفهوم شکست در مبارزه با تورم محسوب می‌شود؛ بنابراین این دولت نباید ژست کنترل تورم را به خود بگیرد. به نظر من باید از مردم عذرخواهی کنند و بگویند نتوانستیم تورم را کنترل کنیم. تورم ۴۸ درصد به معنای کنترل نرخ نیست. ۴۸ درصد، تورم بسیار سنگینی است. در شرایط بسیار خاص این تورم ممکن است قابل پذیرش باشد. مانند آنچه در سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد و درآمد‌ها به دلیل شیوع کرونا و حضور ترامپ افت شدید پیدا کرده بود و عملاً درآمد نفتی نداشتیم. مهمترین لنگر نرخ تورم، نرخ ارز است.

دولت نه نرخ ارز را توانست کنترل کند و نه تورم را. امروز می‌بینید که با تزریق بی‌حد درهم و دلار سعی در تقویت ارزش ریال دارند. البته من این اقدام بانک مرکزی را نفی نمی‌کنم. به هر حال کنترل نرخ دلار کار خوبی است و باید هم انجام شود. ولی اینکه با ارزپاشی این کاهش نرخ انجام شود مورد پذیرش نیست و این روش هیچ‌گاه جزو سیاست‌های من نبوده. تزریق ارز جواب اصلی، اساسی، پایه‌ای، علمی و فنی نیست.

راه آن مدیریت درست بازار ارز و شناسایی عوامل مؤثر بر افزایش نرخ ارز است. به هر حال این تورم چه ۵۲ درصد با پایه ۹۵ یا کمتر از ۵۰ درصد با پایه ۱۴۰۰ نشان‌دهنده عدم موفقیت دولت در کنترل تورم و عدم تحقق وعده‌های دولت در این حوزه است.

دلیل عدم اثرگذاری کاهش رشد نقدینگی بر تورم چیست؟

کنترل رشد نقدینگی اقدام مثبتی است و به نظر من باید ادامه پیدا کند. البته من اطلاع دارم که ریشه کاهش رشد نقدینگی که اتفاق افتاده، کنترل ترازنامه بانک‌هاست که حتماً آثار رکودی در اقتصاد و تولید خواهد داشت. در هر حال صرف‌نظر از علت کاهش رشد نقدینگی، این امر می‌تواند در مهار تورم مؤثر باشد.

با این حال باید در نظر داشت که نقدینگی یک واسط است. رئیس‌جمهور و باقی اعضای دولت نباید روی کاهش رشد نقدینگی مانور دهند. مردم که با نقدینگی کاری ندارند. برای مردم تورم و پولی که از جیب‌شان می‌رود مهم است. تورم باید کم شود.

چرا کنترل رشد نقدینگی و افزایش درآمد‌های صادراتی نتوانست منجر به مهار تورم شود؟

مدیریت فقط کنترل نقدینگی نیست. مدیریت و کارآمدی اهمیت دارد. کشور کسری بودجه سنگینی دارد. کسری بودجه و اضافه‌برداشت بانک‌ها به اقتصاد فشار می‌آورد. امروز نرخ بهره تامین مالی در بازار بالای ۴۰ درصد است. نرخ ۴۰ درصد به مفهوم آن است که تعادل سیستم پولی کشور از دست‌شان خارج شده است. شما نمی‌توانید بگویید رشد نقدینگی ۲۵ درصد و نرخ بانکی ۲۳ درصد است، ولی در بازار نرخ بهره تامین مالی ۴۰ درصد باشد.

این نشان می‌دهد یک جا‌هایی اشکال وجود دارد. این نشان می‌دهد یک ناهماهنگی در سیاست‌های پولی، ارزی و مالی کشور وجود دارد. تا این ناهماهنگی حل نشود نمی‌توان تورم را کنترل کرد. آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد. رشد اقتصادی هم بسیار مهم است. رشد اقتصادی سال گذشته ناشی از تولید نبوده. عمده آن از محل فروش نفت و رشد بخش خدمات بعد از کرونا به دست آمده است.

بخش غالب رشد بخش خدمات نیز به رشد عملیات واسطه‌های مالی برمی‌گردد؛ بنابراین این رشد به بخش تولید واقعی مربوط نمی‌شود. به نظر من، در حکمرانی مشکل داریم. تا مشکل حکمرانی حل نشود با تکیه بر یک عامل متغیر در سیاست‌های پولی نمی‌توان تورم را کنترل کرد.

دیگر خبرها

  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید