Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست صمیمانه سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاونین این بنیاد با اعضای جمعیت ایثارگران عصر امروز (چهارشنبه اول دی ماه) در موزه شهدا برگزار شد.

این دیدار که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید ایثارگران با اشاره به برخی مشکلات موجود از جمله قانون جامع، وضعیت استخدامی، معیشت و معوقاتشان خواستار تسریع رفع این مشکلات و محدویت ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ درصد کارمندان بنیاد شهید از ایثارگران هستند

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با تأکید بر اینکه هدفش از شرکت در این نشست کاهش دغدغه ایثارگران و برطرف کردن این دغدغه ها است، بیان داشت: بعضی از گله‌مندی‌ها از کارمندان بنیاد به حق است و باید رفع شود، اما باید در نظر داشت بیش از ۷۰ درصد پرسنل بنیاد از بدنه جامعه ایثارگری هستند و هیچ سازمانی به اندازه بنیاد، کارمند ایثارگر ندارد و در حقیقت ایثارگران خدمتگذار ایثارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به جامعه ایثارگری را برای خود افتخار می داند، افزود: از روز ورودم به بنیاد به دوستان و همکاران تأکید کردم که ما در هر جایگاهی، چه جانباز، چه فرزند شهید و چه هر جایگاه دیگری که باشیم، در مقام کارمندی بنیاد، فقط خدمتگزار جامعه ایثارگران هستیم و حق نداریم از موضع ایثارگر به ایثارگران نگاه و برخورد کنیم.

نخستین اقدامات قاضی‌زاده در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز داشت: ما وظیفه داریم خدمت کنیم و خدمت‌مان هم باید دقیق و صحیح باشد. در این چند ماهی که به بنیاد آمدم، لازم بود که محیط را ارزیابی کنیم و گزارش دقیقی از وضعیت بنیاد استخراج کنیم که هم برنامه‌های تحولی و اجرایی پیش روی بنیاد و هم برای گزارش و تشریح وضعیت بنیاد در حال حاضر به مقامات عالی نظام استفاده شود.

وی درباره برخی فعالیت های بنیاد شهید در دولت سیزدهم گفت: همزمان با تهیه این گزارش نشست‌های مختلف حضوری، ویدیو کنفرانسی یا در قالب سفرهای استانی با افراد و تشکل‌های ایثارگری برگزار و مطالب یادداشت و دسته‌بندی شده و چالش‌های پیش رو استخراج شده است.

ماموریت های بنیاد شهید احصا شده است

قاضی زاده اظهار داشت: از طرف دیگر ماموریت‌های بنیاد را هم احصا کردیم تا مشخص شود طبق قانون و فرمایشات امامین انقلاب چه ماموریت‌های بر عهده بنیاد است و چقدر از این ماموریت‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: حاصل این کار یک گزارش مستدل بود که برای بزرگان کشور ارسال شد و در آن برنامه تحول بنیاد در کوتاه‌مدت، میان مدت و دراز مدت بیان شده است.

دسته بندی فعالیت های اصلی بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در نتیجه این برنامه تحول رویکرد ۲۰ ساله، ۵ ساله و یک ساله بنیاد روشن است و این گزارش تحت عنوان برنامه تحول دولت چاپ و منتشر شده است.

وی درباره ماهیت فعالیت‌های بنیاد شهید گفت: اصولا رویکرد و خواسته‌های جامعه ایثار و شهادت نسبت به بنیاد در ۲ گروه جای می‌گیرد. یک عده متقاضی اجرای قانون هستند، اما درخواست‌های یک عده در قوانین فعلی تعریف نشده است؛ یعنی برخی تقاضاها هنوز جنبه قانونی پیدا نکرده است.

 

قانون معیار فعالیت‌های اجرایی بنیاد شهید است

قاضی زاده بیان داشت: ما قانون را معیار قرار دادیم و قانون را احصا کردیم تا برآورد مالی اجرای قوانین را به دست آوریم که این کار انجام شده است.

وی تأکید کرد: من خودم را متعلق به جامعه ایثارگری می‌دانم و با کمال میل و افتخار پذیرفتم که در بنیاد کار کنم. من و همکارانم در اینجا حضور داریم که خدمتگذار ایثارگران باشیم و تا زمانی که بتوانیم خدمت کنیم، هستیم.

نخستین بار پاداش پایان خدمت جانبازان  در بودجه لحاظ شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به معوقات جامعه ایثارگری خاطرنشان کرد: در زمینه معوقات و بخش‌های مغفول مانده در خدمات که به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه‌ای ایجاد شده  یکی از مسائل ما پرداخت های مربوط به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به جانبازان است که قسمتی از آن پرداخت و قسمتی هم در برنامه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است و برای نخستین بار پاداش پایان خدمت جانبازان در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بنیاد شهید بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: رقم نهایی ما برای اجرای کامل قانون نزدیک به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است که کل بودجه بنیاد در سال آتی حدود ۴۸ هزار میلیاد است و علیرغم افزایش ۵۲ درصدی باز هم کمبود اعتبارات جدی ای داریم و در تلاش هستیم از سایر ظرفیت‌های موجود در بودجه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید ایثارگران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه ایثارگری ماموریت ها قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی