Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در گزارشی که گروهی از پزشکان کالیفرنیایی در ژورنال Pediatrics منتشر کرده‌اند، دو کودک کم‌سن هر دو کمتر از ۱۸ ماهه را توصیف می‌کنند که در همان زمانی که کووید-۱۹ در آنها تشخیص داده شده بود، از خوردن غذاهای جامد خودداری کرده بودند. هنگامی که غذا به آنها خورانده می‌شد، بلافاصله غذا را بالا می‌آوردند یا آن را تف می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این نوپایان همزمان با خودداری از غذا خوردن به بوی فراورده‌های رایحه‌دار هم حساس شده بود که نشانه دیگری از اختلال حس بویایی در او بود.

هر دوی این نوپایان شش تا هشت ماه پس از تشخیص کرونا شروع به تحمل کردن برخی برخی از غذاهای جامد کردند، اما هیچکدامشان به طور کامل به حد پایه غذا خوردن قبلی‌شان نرسیدند.

این پزشکان در گزارش‌شان می‌نویسند: «این سیر بالینی تاخیری و متغیر در بیماران ما» با بررسی‌های اخیر در بزرگسالان مطابقت دارد که نشان می‌دهد مشکلات مربوط به حس بویایی و چشایی «می‌تواند رفت و برگشت داشته باشد» و این علائم در یک سوم بیماران ممکن است طول بکشد.

آنها می‌گویند امیدوارند داده‌های بیشتری از سایر پزشکان کودکان در این باره ببینند تا به این یافته‌ها افزوده شود. اما آنها بر اساس یافته‌های محدودشان به این نتیجه می‌رسند که خودداری ناگهانی از غذا خوردن در کودک کمسنی که هنوز زبان باز نکرده است، باید محرکی برای انجام آزمایش از لحاظ عفونت با کروناویروس جدید یا سارس-کوو-۲ باشد.

کد خبر 645024 برچسب‌ها كروناويروس کودکان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کودکان غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی

ویدیویی از خودکشی دردناک یک زن در سالن تیراندازی منتشر شده است. او حین تمرین اسلحه را داخل دهان خود گذاشت و خودکشی کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان؛ مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند