Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در ارتباط اینترنتی با خبر ۲۱ گفت: امروز جلسه تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور تشکیل شد که در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تنظیم بازار ارائه شد.

فاطمی امین گفت: در این جلسه عنوان شد که قیمت برخی از کالا‌ها اقتضای محلی دارد و به طور مثال نرخ نان، مرغ و تخم مرغ در شهر‌های مختلف کشور مختلف است و باید با سازوکاری این نرخ‌ها بر اساس استان‌ها تعیین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش منجر به توزیع عادلانه اقلام در کشور می‌شود.

وزیر صمت گفت: ساز و کار قیمت گذاری و قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار که ستاد کشوری بررسی می‌شود و البته همین نهاد در استان‌ها نیز به صورت متناظر وجود دارد و سیستم بازار مدیریت می‌شود. قیمت گذاری‌ها باید به استان واگذار و از ستاد تنظیم بازار مرکزی رصد شود. به طور مثال قیمت نان را به استانداری‌ها و ستاد تنظیم بازار‌های استان واگذار کرده ایم.

این عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با تمرکز به ۱۵ قلم کالای اساسی عموم مردم، در بازار‌هایی نظیر مرغ و تخم مرغ به ثباتی رسیدیم، همچنین در قیمت گذاری برخی از اقلام مثل سیمان و فولاد هم شاهد ثبات بودیم.

فاطمی امین گفت: دولت در ماه‌های اخیر به دنبال ایجاد امنیت در موارد با اهمیت در زندگی مردم بوده است به طور مثال این تمرکز در بازار ۱۵ قلم کالا از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی، شوینده‌ها و ... بود.

به گفته وزیر صمت؛ در جلسه امروز با رئیس جمهور بر لزوم اتصال کامل سامانه جامع تجارت تاکید شد. موضوع دیگری که اهمیت قابل توجهی در صحبت‌های رئیس جمهور داشت فروش از طریق درگاه‌های اینترنتی بود. همچنین اخیرا اقلامی را ملزم به ثبت قیمت کارخانه روی کالا کرده اند که عرضه کالا‌ها گمتر با سوداگری‌ها همراه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت اقلام اساسی ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟