Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: سوریه هیچ روزی درها را به روی هرگونه تحرک "واقع‌گرایانه و سازنده" آمریکا در قبال خود نبسته است و اکثر مواضع آمریکا را غیرواقعی خواند.

به گزارش ایسنا، «بشار جعفری»، معاون وزیر خارجه سوریه، ضمن تأکید بر هم‌پیمانی کشورش با روسیه و ایران، گفت که دمشق از هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا در قبال سوریه استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بشار جعفری» در مصاحبه با شبکه «المیادین» گفت: فقط وقتی می‌توان گفت که جنگ در سوریه پایان یافته که اشغالگری به صورت کامل در کشور از میان برود.

او تأکید کرد که دمشق هرگز در را به روی هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا در قبال سوریه نبسته و افزود که باید واشنگتن سیاستی واقع‌بینانه در قبال سوریه و منطقه پیش گیرد.

جعفری افزود که دمشق در سیاست خود واقع‌بینانه عمل کرده و جایگاه و تأثیر واشنگتن در سیاست بین‌المللی را درک می‌کند و تشخیص می‌دهد که کدام کشور دوست، کدام یک متحد، کدام یک اشغالگر، و کدام یک مقاوم است.

او تأکید کرد که با وجود این واشنگتن هیچ گاه سیاست واقع بینانه‌ای در منطقه پیش نگرفته و هنوز از برگه داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که روابط کشورش با مسکو رابطه «هم‌پیمانی» است و افزود که هماهنگی با مسکو درباره مسائل گوناگون از جمله حملات اسرائیل به صورت هرروزه انجام می‌شود.

وی روابط با ایران را نیز رابطه «هم‌پیمانی» خواند و گفت سوریه اولین کشور عرب بود که توانست با ایران هم‌پیمان باشد.

جعفری سفر وزیر خارجه امارات به دمشق را نمود آشکار بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه دانست و در این باره گفت که ریاض همچنان برنامه‌های غیر عربی را اجرا می‌کند و سیاستش وابسته به برنامه‌های غربی شده است.

او گفت که سفارتخانه ۱۴ کشور عربی در سوریه به صورت عادی فعالیت می‌کنند و آنان که ضد سوریه عمل می‌کنند در اقلیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه سوریه هرگز از پوشش قومیتی عربی خود خارج نشده گفت که دمشق هرگز اجازه نمی‌دهد که کسی برای بازگشتش به اتحادیه عرب شرط تعیین کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود که بر کسی پوشیده نیست که قطر در روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانع‌تراشی می‌کند.

او درباره روابط دمشق با جنبش حماس نیز گفت که شرایط هنوز برای بازگشت حماس به دمشق فراهم نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه هرگونه تحرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد