Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «المیادین» در مقاله‌ای به قلم «شارل ابی نادری» نویسند و عضو بازنشسته ارتش لبنان نوشت: همه کشور‌ها و ملت‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و مذهبی در معرض بحران‌ها، تراژدی‌ها و جنگ‌ها قرار دارند. برخی از این کشور‌ها در مقابله با این مشکلات شکست می‌خورند و برخی از کشور‌ها و ملت‌ها در مقابل این بحران‌ها پایداری کرده سپس بر آن‌ها غلبه می‌کنند و پیروز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملت‌ها در این بین درس و عبرت فراوانی بدست می‌آورند و آن را اندوخته‌ای برای آینده خود قرار می‌دهند. این ملت‌ها با روحیه مقاومت و مبارزه برای حفظ حاکمیت، کرامت و حقوق مقدس خود این تجربه‌ها را کسب می‌کنند.

مردم یمن مانند اکثر این مردمان در طول تاریخ خود در معرض جنگ‌ها و حملات بسیاری قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین و تأثیرگذارترین این حملات، تجاوز کشور‌های عربی همسایه با حمایت قدرت‌های استعماری غربی، تحت عنوان «ائتلاف عربی» برای اهدافی فریبکارانه و دروغینی است که در واقع ترجمه جاه‌طلبی‌های تاریخی علیه یمن، موقعیت و ثروت آن است.

کشور‌های متجاوز، جنگ علیه یمن را با ادعای بازگرداندن دولت قانونی و ایجاد تعادل سیاسی به یمن توجیه می‌کنند، اما مقابله ملت یمن با این تجاوزگری تکان‌دهنده بود و مقاومت یمن الگویی منحصر به فرد در تاریخ این کشور خلق کرد که شاید تکرار نشود؛ آنچه مقاومت مردم یمن تا امروز و در آستانه سال جدید میلادی و ۷ سالگی تجاوز محقق کرده است را می‌توان در غالب نکاتی شفاف تعریف کرد. خطوط یا نشانی‌هایی که بدون شک توسط یگان‌های ارتش، کمیته‌های مردمی و انصارالله در میدان به اثبات رسیده است.

درست است که جنگ یا تجاوز به یمن از نظر تعداد شهدا و مجروحین مردم یمن و یا از نظر ویرانی که بخش بزرگی از مناطق و تأسیسات یمن را شامل شده، فاجعه‌بار بوده است، اما نتایج بزرگی برای مقاومت یمن داشته است؛ به گونه‌ای که مسیر وابستگی به خارج قطع شد و یمنی‌ها مسیر عزت ملی و حاکمیت مردم، دولت و ارتش را پیموده‌اند.

یمنی‌ها به لطف سرسختی و پایداری خود به ارتش و یگان‌های مسلح فرصت توسعه تسلیحات و قابلیت‌های کیفی تاکتیکی و استراتژیک از جمله موشک‌ها، پهپاد‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی را دادند که این قابلیت‌ها توسط یک دکترین رزمی، روشن و مدیریت شد که هسته اصلی این دکترین مقابله و مقاومت با دشمن متجاوز و اشغالگر بدون توجه به توانایی و امکانات آن‌ها است.

در بُعد راهبردی رویارویی در خارج از مرز‌های یمن، نبرد موفق دفاعی، یک نقطه اتکا و نقطه آغازی برای حضور در محور مقاومت و نبرد آن علیه دشمن اسرائیلی از یک سو و از طرف دیگر مقابله با طمع کشور‌های غربی و منطقه‌ای به ثروت‌های یمن و موقعیت استراتژیک آن به شمار می‌رود.

بر اساس آنچه که مقاومت یمن در میدان و در روند پیشروی‌ها، بدست گرفتن کنترل سرزمین‌های این کشور، توسعه قابلیت‌های استراتژیک کیفی و مدیریت مانور‌های نظامی محقق کرده، با موفقیت چشمگیری در داخل یا خارج از یمن، در عمق کشور‌های متجاوز و در ایجاد ثبات مواضع و موقعیت سیاسی ملی همراه بوده است.

اول: تداوم آزادسازی تمامی مناطق اشغالی از دست متجاوزان و مزدوران آن، از شهر مأرب و شهرستان الوادی که روبه پایان است و مانور‌های ناموفقی که ائتلاف متجاوز تحت حمایت غرب برای جلوگیری یا ممانعت از آزادی این مناطق انجام می‌دهد چیزی جز یک اقدام کوچک برای ایجاد تأخیر موقت در این روند نیست و ارتش و کمیته‌های مردمی این مانور‌ها را مهار کرده اند و اکنون امکان پیشروی نیرو‌های یمنی به از سمت غرب برای آزادسازی مخا و باب المندب فراهم است.

دوم: پیگیری مسیر توسعه موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های بمب‌افکن انتحاری برای رسیدن به نقاط و اهداف دورتر در عمق عربستان و هدایت امن‌تر آن‌ها به دور از سامانه‌های پدافند هوایی دشمن، و همچنین توسعه سامانه‌های پدافند هوایی (مناسب) است که اخیراً این سامانه پدافند هوایی توانسته ده‌ها پهپاد جاسوسی آمریکایی را که از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جهان هستند، ساقط کنند و تا حدودی جنگنده‌های پیشرفته را ناکارآمد کرده‌اند.

سوم: توسعه روند تهاجمی یگان‌ها و کمیته‌های ارتش از طریق تحمیل معادلات میدانی جدید در عمق عربستان و پیشروی به سمت شمال و عمق استان‌های جنوبی عربستان (نجران، عسیر و جزان).

از این رو، نبرد در یمن یا تجاوز به یمن دیگر نبرد برای بدست گرفتن کنترل الحدیده، مأرب، صنعا، الجوف، البیضاء، شبوه یا مرز‌های جیزان، نجران و عسیر نیست؛ بلکه نبرد تسلیحات پیشرفته (موشک‌ها، پهپاد‌ها و پدافند هوایی) است؛ به گونه‌ای که فرزندان یمن در سخت‌ترین جنگی که علیه آن‌ها به راه افتاد، موقعیت و موضع خود را بر دشمن دیکته کرده و از وطن خود دفاع کردند و پیروز شدند و به زودی پیروزی نهائی را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن عربستان سعودی نیروهای یمنی تحولات یمن ائتلاف سعودی پدافند هوایی کشور ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست

وینیسیوس جونیور در دقیقه ۲۴ بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ گل اول بازی را از طریق پاس فوق‌العاده تونی کروس به ثمر رساند و دروازه مانوئل نویر را باز کرد. مهاجم برزیلی در دقایق انتهایی نیز از روی نقطه پنالتی گل دوم تیمش را به ثمر رساند و بازی در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

وینیسیوس پیش از این در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچسترسیتی در هر دو فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ و ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نیز گلزنی کرده بود و این سومین فصل متوالی است که او در نیمه‌نهایی بزرگترین تورنمنت باشگاهی اروپایی گل می‌زند. فقط کریستیانو رونالدو (۲۰۱۱-۲۰۱۲، ۲۰۱۲-۲۰۱۳، ۲۰۱۳-۲۰۱۴، ۲۰۱۴-۲۰۱۵)، کوین دی‌بروینه (۲۰۲۰-۲۰۲۱، ۲۰۲۱-۲۰۲۲، ۲۰۲۲-۲۰۲۳) و یاری لیتمانن (۱۹۹۴-۱۹۹۵، ۱۹۹۵-۱۹۹۶، ۱۹۹۶-۱۹۹۷) در این مسابقات به چنین دستاوردی رسیده بودند.

قهرمانی لالیگا در پیش است و وینیسیوس جونیور به دنبال کسب دومین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود در لیگ قهرمانان اروپاست. اگر او رئال مادرید را به این مقام برساند می‌تواند مدعی اصلی توپ طلای ۲۰۲۴ باشد، اگرچه با رقابتی سخت با هم‌تیمی فعلی‌اش جود بلینگام و هم‌تیمی آینده‌اش کیلیان امباپه روبرو خواهد شد.

 

 

دیگر خبرها

  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس