Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: فرمانداری اراک طرح "مدرسه سالم-آموزش حضوری"  با مشارکت برخی از مراجع از جمله بنیاد برکت و هماهنگی آموزش و پرورش اراک را در دست اقدام دارد.

فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه یکم دی ماه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص طرح نصیب آموزشی، در صورتیکه رتبه های شهرستان های دلیجان و خنداب در سطح استان افزایش یابد، مجموع رتبه استان نیز بهبود خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در شهرستان دلیجان مشکلاتی در راستای نصیب آموزشی و مشکلاتی در رابطه با اتباع وجود دارد، جهت رفع این مشکلات تدابیری اندیشیده شده  که در صورت اجرا تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

مخلص الائمه بیان کرد: فرماندار خنداب نیز باید با یک نگاه آموزشی ویژه این مهم را در شهرستان دنبال کند تا جایگاه خنداب نیز افزایش یابد.  

وی اضافه کرد:  فرمانداری اراک طرح "مدرسه سالم-آموزش حضوری"  با مشارکت برخی از مراجع از جمله بنیاد برکت و هماهنگی آموزش و پرورش اراک را در دست اقدام دارد. این طرح برای سالم سازی مدارس جهت پذیرش دانش آموزان به صورت حضوری انجام می شود. سایر فرمانداران نیز باید با مشارکت آموزش و پرورش این مهم را انجام دهند.

بهرام حسین آبادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای شیوع کرونا و با مجازی شدن مدارس، از وضعیت تحصیلی در فضای مجازی رضایت نداریم و از طرفی با توجه به مغفول ماندن پرورش در این دوران، امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس مدارس به طور کامل باز شود.

وی افزود: معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اولین یادواره شهدای ترییت بدنی و سلامت را ۱۲ دی ماه برگزار می کند که این یادواره به استان ها ابلاغ شده است. ۸۸ شهید در سطح کشور برای معرفی در یادواره شناسایی شده اند. ستاد یادواره شهدای استانی در استان شکل گرفته تا شهدای فرهنگی ورزشکار استان احصا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: ۱۷ شهید فرهنگی ورزشکار در استان شناسایی شده است. یادواره استانی استان مرکزی به جهت برگزاری فعالیت های مطلوب تر در بهمن ماه برگزار می شود. بنابر این بود که از ابتدای مهرماه کلاس ها به صورت حضوری دایر شود که در این راستا سه گام تعریف شد.

علی محمد غلامی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص نهضت نصیب آموزشی یکسان گفت: در سطح کشور ۶۴ شهر تحت پوشش این نهضت قرار گرفته که در استان مرکزی شهرستان های خنداب و دلیجان به دلیل داشتن کمترین نصیب آموزشی در این رده قرار گرفته اند.

وی افزود: پوشش ابتدایی در استان ۹۹.۳۳ درصد و این آمار در کشور ۹۸.۶ درصد است. دلیجان و خنداب در بین این ۶۴ شهرستان شرایط بهتری نسبت به سایر شهرستان ها دارند.

غلامی اضافه کرد: استان مرکزی در خصوص پوشش تحصیل ابتدایی پس از سمنان و زنجان در رده سوم قرار دارد. برنامه عمل نصیب آموزشی در دلیجان و خنداب تدوین شده و نیاز است در شورای آموزش و پرورش مصوب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدرسه اراك آموزش و پرورش استان مرکزی نصیب آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست