Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@05:22:46 GMT

تست غربالگری اومیکرون رایگان است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۴۹۴۶

تست غربالگری اومیکرون رایگان است

رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور گفت: کیت‌های تشخیص ویروس اومیکرون به صورت رایگان توزیع، ولی ممکن است هزینه هر تست به ۵۰ هزار تومان برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی صالحی وزیری، رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران، گفت: کیت‌های تشخیص سویه اومیکرون ویروس کرونا، به میزان کافی در کشور تامین شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی معتقد است که، مراکز تشخیصی و آزمایشگاه‌های خصوصی هم می‌توانند این کیت‌ها را تهیه کنند.

اولین مورد ابتلا به اومیکرون در کشور ۲۸ آذر ماه شناسایی و عبدلی دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور از شناسایی اولین مورد ابتلا به اومیکرون در ایران خبر داده و تا امروز یک دی ماه موارد ابتلا به این ویروس به هشت مورد رسیده است.

روش استاندارد شناسایی جهش‌های ویروس تعیین توالی است، اما با توجه به ویژگی‌هایی که واریانت اومیکرون دارد می‌توان از کیت‌هایی براساس PCR آن‌ها را از سایر واریانت‌ها افتراق داد، این جمله را صالحی وزیری می‌گوید.

صالحی وزیری می‌گوید که کیت‌هایی که انستیتو پاستور ایران و شرکت‌های داخلی طراحی کردند می‌توانند از جهش‌های پیچیده این واریانت پیشگیری کند و فناوری این کیت‌ها را مهندسی معکوس و مشابه خارجی معرفی می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر امیکرون را پنجمین نوع نگران کننده اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند این جهش جدید چقدر مسری است، افراد چقدر به آن مبتلا می‌شوند و اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ویروس چقدر است. شواهدی وجود دارد که اومیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد و همچنین تا حدی آنتی بادی‌های تولید شده توسط عفونت یا واکسیناسیون را فریب دهد.

«تفاوت عمده این کیت‌ها نسبت به مشابه خارجی تشخیص ۲ جهش ژنی است» و «نمونه خارجی ۱ نوع جهش ژنی را تشخیص می‌دهد» این دو مورد را صالحی وزیری دو ویژگی متفاوت کیت‌های تشخیص کرونا می‌داند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، این کیت‌ها به صورت رایگان در شبکه‌های آزمایشگاهی توزیع می‌شود و اگر مبلغی از افراد دریافت شود هر تست غربالگری اومیکرون نهایتا ۵۰ هزار تومان می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رایگان صالحی وزیری کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند