Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یونان چهار شنبه شب به وقت تهران از تداوم نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های ترکیه و تقابل رودرو با آن‌ها خبر داد.

به نوشته روزنامه «پروثوتوما» ترکیه «اقدامات تحریک‌آمیز» جدید علیه یونان به راه انداخته و طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵ هواپیمای نظامی از جمله ۲۰ جنگنده «اف-۱۶» ، سه جت جاسوسی «سی ان ۲۳۵» ، یک پهپاد و یک بالگرد را عازم حریم هوایی دریای اژه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر ادعای وزارت دفاع یونان، هواپیماهای ترکیه ۴۴ بار حریم هوایی یونان و ۲۱ بار قوانین تردد هوایی این کشور را نقض کردند. طی این ماموریت‌ها ۶ فروند جنگنده ترکیه در سه نوبت با جنگنده‌های مسلح  یونانی رودرو شدند. جنگنده‌های یونان برای بیرون راندن هواپیماهای ترکیه با پرواز سریع خود را به منطقه عملیاتی رسانده بودند.

به گفته وزارت دفاع یونان، هواپیماهای ترکیه بر اساس قوانین بین‌المللی و طبق رویه‌های تعیین شده شناسایی و رهگیری شدند.

رسانه‌ها همچنین از تلاش‌های ترکیه برای تقابل با جنگنده‌های «رافال» یونان خبر دادند. ترکیه به بهانه آموزش خلبانان قطری در پی فرا گرفتن نحوه مقابله با جنگنده‌های «رافال» نیروی هوایی یونان است.پرسنل نیروی هوایی ترکیه قرار است با جنگنده‌های «داسو رافال» ساخت فرانسه ارتش قطر برای مقابله با نیروی هوایی یونان که توانایی های خود را با هواپیماهای جنگنده رافال تازه خریداری شده از فرانسه افزایش داده، آموزش ببیند.

بر اساس اسناد به دست آمده از یک کمیته پارلمانی ترکیه، یکی از دلایل تلاش ترکیه برای دستیابی به توافقنامه آموزشی نظامی با قطر، آشنایی نیروی هوایی این کشور با توانایی‌های جنگنده رافال در تلاش برای مقابله با تهدیدی بود که نیروی هوایی یونان ایجاد می‌کرد.

ترکیه نیز اخیرا مدعی شده که یونان در سال گذشته میلادی  ۵۹ بار توافقنامه سال ۱۹۸۸ مبنی بر اجتناب از تمرینات نظامی و فعالیت‌های آموزشی در تعطیلات قانونی و مذهبی را نقض کرده و در دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی تمریناتی را انجام داده است.

از سویی دیگر، «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان اخیرا با اشاره به توافقنامه دفاعی یونان و فرانسه تاکید کرد: «در صورتی که ترکیه بخواهد حمله کند و ما از فرانسه کمک بخواهیم، ​​نیروهای فرانسوی آنجا خواهند بود، آنها باید آنجا باشند.»

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل‌های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه حل‌های تهاجمی.

نخست وزیر یونان روز دوشنبه گفت، اگر ترکیه می‌خواهد روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا راعادی کند، باید به اقدام‌های تحریک آمیز خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و علیه یونان پایان دهد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگنده اف 16 جنگنده رافال رهگیری حریم هوایی دریای اژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ طالب‌زاده به مناسبت فرارسیدن روز معلم در جمع معلمان و اساتید نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش مهم معلم در آموزش و تربیت نسل جوان در کشور با بیان اینکه نگاه کردن به معلمی به عنوان یک شغل، کاملا اشتباه است اظهار داشت: کار و حرفه معلمی شغلی آینده ساز و انسان ساز است، چنانچه بعد از جنگ جهانی دوم دولت‌های غربی، اساتید و علم آن‌ها را در راستای اهداف خود به کار گرفتند و در بخش‌های مختلف از جمله صنعت به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش معلم در طول تاریخ ایران اسلامی گفت: ما در طول تاریخ معلمان و اساتید بزرگی در حوزه دین و اخلاق داشتیم که اگر به آن‌ها رجوع کنیم بی شک در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی خواهیم رسید.

امیر سرتیپ طالب‌زاده با تاکید بر نقش آموزش در ۸ سال دفاع مقدس و موفقیت در عملیات‌های مختلف جنگ با بیان اینکه در زمان جنگ تجهیزات ما به دلیل تحریم و نبود قطعه زمین‌گیر بود، اما به دلیل مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد گفت: در زمان جنگ نیروی هوایی و خلبانان ما بسیار عالی جنگیدند و این رزم زیبا و شجاعانه خلبانان نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ به این دلیل بود که آن‌ها بسیار دقیق توسط اساتید خود آموزش دیده بودند.  

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به لزوم آموزش‌های اخلاقی بعد از آموزش‌های تخصصی در نیروی هوایی ارتش گفت: آموزش تخصصی هوایی در کنار آموزش اخلاق، معرفت و نحوه رزم آوری از مهمترین نکاتی است که در مراکز آموزشی به دانشجویان و کارکنان در حین خدمت آموزش و یادآوری می‌شود تا اخلاق را همواره در اولویت و سرلوحه کار‌های خود قرار دهند و این اهداف جزئی جدا ناپذیر از اهداف آموزشی این نیرو است.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟