Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام سید علی برجسته‌پور کارشناس مسائل سیاسی - فرهنگی طی یادداشتی آورده است:  انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای بزرگ از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاده با وقوع انقلاب اسلامی یک فرصت استثنایی در اختیارمان قرار گرفته است، تا بتوانیم اهداف الهی و اسلامی را تحقق بخشیم و آنها را پیاده کنیم این انقلاب مبتنی بر ایدئولوژی و مکتب و تفکر اسلام برای خوشبختی و سعادت بشریت است و این مکتب در مقابل لیبرال دموکراسی منافع سرمایه سالاران و قدرتمندان اقتصادی عالم است که تنها متعهد دنیای کثیف زر، پول و خوش گذرانان و سرسپردگی به طمع ورزی های استکبار سیاستهای شیاطین عالم در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی انقلابی دارای هویت بوده و یکی از مهمترین شاخصه این انقلاب و نظام برآمده از آن نفی نظام سلطه اقماری با عناوینی چون رشد و توسعه و پیشرفت دروغین است چالش انقلاب اسلامی در حقیقت فراتر از عرصه های سیاسی و اقتصادی یک جنگ مکتبی بوده این بیانگر ماندگار امام راحل است که می فرماید:جنگ ما ،جنگ با ابرقدرت های شرق و غرب نیست! جنگ ما جنگ مکتب ماست، علیه تمام ظلم و جور-جنگ ما جنگ اسلام است، علیه تمام نابرابری های دنیای سرمایه داری و کمونیزم جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی‌های مرفهین بی درد کشورهای اسلامی است،این جنگ ،جنگ اعتقاد است.

انقلاب اسلامی از پیدایش تا پیروزی و از پیروزی تا تاسیس نظام و از آنجا تا،نیل به غایت خود یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور ولایت عظما حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است انقلاب اسلامی از نعمت همجواری با امام خود و بهره گیری مستقیم از اندیشه و سیره دو امام انقلاب بهره برده و هدایت و مدیریت کلان ولایت فقیه انقلاب را پیش برده و موفقیت های زیادی را نصیب خود کرده است.

در غایت انقلاب اسلامی مکتب امام خمینی رحمه الله علیه، توانست طلسم دیر پای استبداد را در این کشور بشکند و دست غارتگران را از این کشور کوتاه کند کارگزارانی که با همدستی با دیکتاتورها ایران را به خانه امن خود تبدیل کرده بودند توانست برای دنیا و بشریت حرف تازه بزند که بشریت تشنه آن مکتب است وهیچ وقت کهنه نخواهد شد و امام همیشه نسبت به این مکتب زنده است و حضور و وجود امام در میان امت اسلامی بلکه در میان بشریت منشاء آثار و برکات ماندگار است.

از طرفی هم، مردم از لحاظ احساسات و عواطف و محبت و ارادت به امام (ره)درد دل ها این مکتب را یک راهنمای نظری و علمی می دانند که کشور و ملت را به عزت پیشرفت و عدالت می‌رساند که هر جا ما توفیق پیدا کردیم که به توصیه های امام جامع عمل بپوشانیم و بعد از رحلت امام این مکتب و فکر و حرکت و خیزش از سوی امام حاضر انقلاب اسلامی باز طراحی شده و از گردنه های خطرناک عبور داده شده سطح عزت ملی شرافت بین المللی ما را بالا آورده است.

امروز مکتب انقلاب اسلامی به حدی از کمال خود رسیده که می‌تواند دستمایه حرکت نخبگان کشور برای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی قرار بگیرد می‌توان گفت امروز انقلاب خمینی در جهان با همه حقیقت پوشی های دستگاه مهیب تبلیغاتی، نظام سلطه با نام خامنه‌ای شناخته می شود.

لذا مکتب امام خامنه ای باز تفسیر مکتب امام خمینی و مکتب امام راحل همان مکتب انقلاب اسلامی است و مکتب انقلاب نیز ترجمه جاری زنده اثرگذار و حیات بخش مکتب اسلام در این قرن است و مکتب فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی قله ی اصلی در قالب فرایند، ۵ مرحله ای صورت بندی شده است که در طول تاریخ تدریجاً به سمت تحقق اهداف خود به حرکت آمده تا به انقلاب اسلامی رسیده است انقلاب اسلامی تنها یک اتفاق و حادثه بزرگ و بی نظیر نبود این انقلاب، ریشه داشت، مبنا داشت، هدف داشت، نقشه راه داشت و بر همین اساس پس از انقلاب و نظام جمهوری تاسیس شد و حرکت آن تا تحقق جامعه اسلامی در ایران به عنوان، هدف میانی و تمدن اسلامی و بین المللی اسلامی به عنوان هدف غایی ادامه خواهد یافت.

فرایند مکتب امام خمینی ۱۵ سال بر این کلمه پای فشرد که برای اصلاح امور اول،شاه باید برود پس از کنار زدن شاه گفت: باید نظام تأسیس شود و بعد از آن قانون اساسی را که شاکله اهداف و ابزار دولت و حاکمیت و دولت اسلامی بود مطالبه و پیگیری کرد پس از این مقطع مردم را به شکل دادن و تحقق بخشیدن شاکله کلی با فعالیتهای چون انتخابات نظارت و مشارکت و استقامت در امور دعوت کرد و به مردم یادآور شد ،که تحقق آرمانهای شما در جامعه تحقق دولت اسلامی واقعی است و مردم را نسبت به سرنوشت مسلمانان جهان اسلام آگاه کرد.

امام به افق بین المللی اسلام و جغرافیایی فقر و گرسنگی و محرومیت و استضعاف در جهان و نگاه ایشان نگاهی فرآیندی و تمدنی بود،نهضت اسلامی مردم ایران در انتهای دهه ۵۰ دو مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی را با موفقیت پشت سر گذاشت در دهه شصت جنگ تحمیلی تهدیدی برای دو مرحله انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مانع عمده برسر تحقق دولت اسلامی شد البته در این دهه دفاع مقدس در مسیر حفظ انقلاب و نظام اسلامی و رفع مانع تحقق دولت اسلامی خود سرمایه برای ادامه حرکت انقلاب به سوی منازل بعدی شد در دهه هفتاد رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند امروز مانع عمده و غیرقابل عبوری برای حرکت به سمت دولت اسلامی و جامعه اسلامی و جهان اسلامی وجود ندارد.

اما پس از ۹ سال معظم له در سال ۱۳۷۹ و در یکی از حساس ترین مقاطع انقلاب با اعلام اینکه ما دولت اسلامی در حد مطلوب نداریم و در یک سخنرانی حکمت آمیز و مفصل با آسیب شناسی راه شناسی و رهگشایی نهضت اسلامی ایران و طرح بنیادی و راهبردی عمیق منسجم اصیل وکارآمد "فرایند تحقق اهداف اسلامی" پرداختند و همین مضمون را در سال‌های ۸۱ و ۸۳ تکرار نموده و دو بار در سال ۸۴ در فضایی متفاوت بر همان بحث و تبیین و تکمیل آن پرداختند در سال ۸۵ و همگان را به تکمیل مبانی معرفتی بنای نظام یعنی دولت اسلامی فراخواندند.

سرانجام بازهم در مهر ماه ۱۳۹۰، که شرایط داخلی متفاوتی نسبت به ۸۴ در کشور پدید آمده و در عین حال موقعیتی سرنوشت‌ساز و کم نظیر در بین المللی اسلامی در وضع بیداری اسلامی ملت های عرب به همراه جنبش ضد سرمایه داری در اروپا و آمریکا ظهور کرده بود معظم له با ویرایش جدید و متناسب مبحث فرایند به بازخوانی هویت و شاکله کلی انقلاب پرداختند و یکی از موارد آن طرح مبحث شاخص های دولت مطلوب اسلامی در شهریور ۹۲ و در دیدار کابینه دولت یازدهم اشاره کلی با عناوین نظام صحیح ،حرکت منطقی و نیز مرحله آخر آن یعنی تمدن نوین اسلامی در دیدار بسیجیان در آبان ۹۲ بوده است و آن را نباید امر منقضی دانست با تکرار و پایداری مقام معظم رهبری در این سه دهه نمی‌توان از ابعاد اهمیت آن و نیاز مبرم انقلاب اسلامی و آن کاهید.

فرایند تحقق اهداف اسلامی جامع اموزه های رهبری یک مکتب است و پارادایم اصیل انقلاب اسلامی است. پس از آن که بیش از دو دهه اداره کشور در مهمترین بخش دولت اسلامی یعنی قوه مجریه از سوی عده ای از مسئولان دست اندرکاران و فعالان جمهوری انقلاب اسلامی متاثر از پارادایم اسلام التقاطی بود به یک دهه متاثر از اسلام سوسیالیستی و در برهه ی بعد متاثر از اسلام لیبرالی- پارادایم فرایند باید دولت اسلامی را به معنای حقیقی ایجاد نماید.

پارادایم فرایند تحقق اهداف اسلامی مفتخر به، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی ،جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است. مرحله‌ای که اکنون در آن قرار داریم مرحله تشکیل دولت اسلامی است مقصود از دولت نه فقط قوه مجریه بلکه کلیه قوای سه گانه، کلیت دستگاه‌های نظام و منظور از اسلامی شدن رسیدن به نصاب های مقدور اسلامی عمدتاً در دو عرصه یک: روش و منش و تفکر کارگزاران نظام و دوم :نهادها و بنیان ها و ساز و کارهای اداره حکومت می باشد.

 بی شک تحقق دولت اسلامی یک کار عظیم و خطیر بلکه یک ابر اقدام می باشد و زمانی تحقق خواهد شد که افکار عقاید و رفتار تعداد و نصاب گسترده‌ای از مسئولان در اداره کشور با نصاب های قابل حصول اسلام در عصر غیبت تطبیق نماید و شیوه‌ها ،ساز و کارها و ساختارهای اداره امور به تغییر و نوسازی آن کارآمد شوند ،از جمله  مقدمات ضروری برای نیل به این هدف توجه دادن نخبگان و مردم بالاخص جوانان طبق بیانیه گام دوم انقلاب با همفکری و همدلی و ایجاد انسجام در این راه است.

 مکتب فرایند تحقق اهداف اسلامی یک پارادایم است که پس از دو پارادایم مدرنیسم شاهنشاهی و مدرنینه اسلامی و بن بست هر دو، پارادایم با تکیه بر اسلام ناب به دنبال ایجاد یک دولت اسلامی است تا به وسیله آن یک جامعه اسلامی نمونه بسازد.

 مدرنیسم شاهنشاهی الگوی توسعه و رژیم پهلوی بود که از طریق حذف اسلام از فرهنگ و سیاست و اقتصاد و علم، مدعی توهم تمدن بزرگ مدرن شاهنشاهی، در مقابل تمدن غرب بود و پارادایم مدرنیته اسلامی نیز عمدتاً از زمان ناصرالدین شاه پدید آمد و تا قبل از انقلاب حیات داشت ،پس از انقلاب اسلامی نیز با دو گرایش لیبرالی و سوسیالیستی عمدتاً در قوه مجریه نظام ،از بازرگان تا خاتمی و در دهه ۹۰ با دولت روحانی امتداد یافت و در تاریخ صد ساله ما یک تحول و یک انقلاب جدید برای اداره کشور و تحقق اهداف اسلامی در آغاز انقلاب علمی اسلامی در ایران و جهان برای کنار گذاشتن مدرنیته با انواع و اقسام قرائت های لیبرال سوسیال به اسلامی و بومی و بیگانه آن و ناسخ تفکر ضد صدساله غرب است که از زمان رنسانس در کل عالم سیطره یافته است.

تنها با تحقق اهداف اسلامی می‌توان ملازمان متقدمان و متاخران از ولایت را بازشناسی کرد و برتر از تمدن اسلامی قرن ۴ و ۵ بود و برای اینکه بتوانیم راه انقلاب را به دست آوری بایستی مکتب فکری سیاسی و اجتماعی امام حاضر را بشناسیم تا بتوانیم در سایه آن به شناخت حقیقت انقلاب اسلامی و راه تداوم آن و لوازم حرکت انقلاب با عمل به آنها از انقلاب و اسلام حفاظت و پاسداری کنیم و تنها مکتبی است در راه تمدن سازی و و بدون تشکیل یک دولت مطلوب جامعه ساز اسلامی تحقق جامعه نمونه اسلامی به وجود نخواهد آمد و ما باید مفاهیم اسلامی را به مرحله عمل و به عرصه علمی و عملی طبق فرامین مکتب امام خامنه ای عودت دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلامی مقام معظم رهبری انقلاب امام خمینی فرایند تحقق اهداف اسلامی تحقق دولت اسلامی انقلاب اسلامی جامعه اسلامی نظام اسلامی بین المللی مکتب امام جنگ ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در جشنواره کارگران نخبه و نمونه ملی بیان کرد: حقیقت این است که روز کارگر یک نماد برای توجه به کارگر است وگرنه باید در تمام ایام سال این توجه وجود داشته باشد. اما چون در این روز بیش از همه توجه به کار و کارگر در محافل رسانه‌ای قرار دارد باید چند نکته را اشاره کنم. ما از رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره کارگران بهره برده‌ایم و ساز و کار‌هایی که برای بهره‌گیری از صحبت‌های ایشان لازم است باید ایجاد شود. محصولاتی که در اختیار ما است به دست مبارک کارگران ساخته شده است و نشانه ذوق و سلیقه این قشر عزیز است و نباید به محصولاتی بسنده کرد که در حال حاضر در کارخانه‌ها وجود دارد.  

وی ادامه داد: عزیزان ما امروز تولیدشان برای کشور امید آفرین است و این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند. این همان پای کار ایران بودن است و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده قطعا در عرصه اقتصاد هم ناکام خواهد ماند. محور تولید، کارآفرینی و کارگران هستند که نقش بی بدیلی دارند؛ لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد و روز به روز تولیدات ما هم در کمیت و هم در کیفیت افزایش داشته باشد. می‌تواند تولیدی به دنیا ارائه شود که در دنیا بهتر باشد و ملت ما نشان دادند که این را می‌توانند انجام دهند و حتی کالایی بالاتر از استاندارد‌های دنیا نیز ارائه کنند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند