Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:42:00 GMT

پایتخت یمن همچنان زیر بمباران سعودی ها

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۵۳۹۷

پایتخت یمن همچنان زیر بمباران سعودی ها

ائتلاف سعودی در ادامه تجاوز نظامی به یمن، بار دیگر صنعا پایتخت این کشور را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یمنی بامداد پنجشنبه از حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به شهر صنعاء خبر دادند.

شبکه «المسیره» در خبری فوری نوشت: «جنگنده‌های دشمنان سعودی-آمریکایی هم‌اکنون در حال بمباران پایتخت یمن هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المسیره از صنعاء گزارش داد که منطقه «السبعین» در پایتخت یمن طی چند دقیقه حداقل ۳ بار هدف حملات هوایی جنایتکاران سعودی-آمریکایی قرار گرفته است.

شبکه «الجزیره» نیز خبر داد حملات ائتلاف سعودی، پادگان امنیتی مرکزی در جنوب صنعاء را هدف قرار داده است.

رسانه‌های عربی نزدیک به عربستان سعودی نیز ادعا کردند جنگنده‌های ائتلاف حملات دقیقی را علیه اهداف نظامی نیروهای یمنی در صنعاء انجام داده‌اند.

المسیره اما در ادامه گزارش خود افزود: «حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به طور مستقیم پل السبعین، تقاطع المصباحی را هدف قرار داد».

خبرنگار این شبکه می‌گوید برخلاف ادعای سعودی‌ها مبنی بر هدف قراردادن اهداف نظامی، به منازل شهروندان در منطقه مسکونی السبعین در صنعاء آسیب رسیده و مردم هراسان در حال فرار از خانه‌های خود هستند.

بامداد چهارشنبه قبل نیز سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با اشاره به انجام حملات هوایی علیه مناطق مختلفی در صنعاء، مدعی شد انبارها و کارگاه‌های ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها را نابود کرده است. (جزئیات بیشتر)

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت یمن صنعا شهر صنعاء شهر مارب ائتلاف متجاوز سعودی مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

پایگاه خبری «شهاب»، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد مقر صلیب سرخ در مقابل درمانگاه «الرمال» در خیابان «الوحده» در غرب شهر غزه مورد تهاجم قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی اشاره کردند که آوارگان فلسطینی در این مقر اسکان داشته‌اند و در پی این حمله، چند نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند.

برخی رسانه‌های فلسطینی شمار شهدا را دست‌کم ۳ نفر گزارش کرده‌اند؛ اما گزارش دقیقی درباره تعداد مجروحان در دست نیست.

ارتش اسرائیل پیش از نیز خودروی یک گروه بین‌المللی که وظیفه توزیع غذا در غزه را برعهده داشت، مورد حمله قرار داده بود.

اواسط فروردین ماه بود که یک پهپاد اسرائیلی خودروی حامل امدادگران سازمان موسوم به «آشپزخانه مرکزی جهانی» را هدف حمله قرار داد که به دنبال آن دست‌کم ۷ تن از کارکنان غیرفلسطینی آن جان خود را از دست دادند.

این حمله با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و استرالیا که یک شهروند خود را در این تهاجم از دست داده بود، بلافاصله سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است