Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@07:10:10 GMT

بزودی؛ سفر رئیسی و امیرعبداللهیان به پکن و مسکو

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۵۵۹۳

بزودی؛ سفر رئیسی و امیرعبداللهیان به پکن و مسکو

 این روزها هیئت های مذاکره کننده هسته ای همه کشورهای درگیر در برجام در پایتخت های خود مشغول رایزنی هستند و هنوز تاریخ قطعی شروع دوباره مذاکرات یا به عبارتی دور هشتم مذاکرات وین مشخص نشده است، با این حال برخی گمانه زنی ها وجود دارد از جمله این که سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه روز گذشته در گفت وگویی اظهار کرد: مذاکرات وین پیش از پایان سال جاری میلادی از سر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان برگزاری دور جدید مذاکرات را تا قبل از پایان سال میلادی محتمل اعلام کرده بود .لاوروف در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» در باره مذاکرات هسته ای در وین گفت : «متأسفانه طرف‌های غربی درحال تحریف واقعیت‌ها هستند اما در واقع به‌مدت بیش از یک سال، ایران هیچ گامی خلاف تعهدات برجام برنداشت و به محض این که روشن شد تصمیم ترامپ قطعی است، ایران فقط تعهدات داوطلبانه خود را تعلیق کرد و بعد آن‌ها اعلام کردند سانتریفیوژهای دارای فناوری‌های پیشرفته‌تری را مورد استفاده قرار دادند و گفتند به محض این که آمریکا به توافق برگردد، ایران نیز همین کار را خواهد کرد».وی افزود: «اساس مذاکرات فعلی در وین نیز همین است. بین ماه‌های آوریل و ژوئن، شش دور مذاکرات برگزار شد و ایران و آمریکا از طریق میانجی‌ها مذاکره کردند که در نتیجه آن بسته اسنادی حاصل شد. پس از تشکیل دولت جدید در ایران، شرکای غربی ما از ایران درخواست کردند اقداماتش را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد ولی به آن‌ها یادآوری کردیم که بیش از یک سال برای آمریکایی‌ها صبر کردیم.» وزیرخارجه روسیه گفت: «ایران اکنون تیم جدیدی دارد و آن‌ها پیشنهادهایی را آماده کردند که طرف‌های غربی در ابتدا خوش شان نیامد ولی بعد فهمیدند که ارزش مطالعه کردن را دارند. ما معتقدیم آمریکا اولین طرفی بود که از برجام خارج شد و آمریکا می‌گوید که ایران ابتدا نقض تعهدات خود را آغاز کرد و معتقدند ایران باید اولین گام را بردارد.»لاوروف افزود: «روسیه و چین و طرف‌های غربی از ایجاد همزمانی و هماهنگی برای گام‌های دو طرف حمایت کرده‌اند و این در واقع اتفاقی است که در وین افتاده است. اکنون در زمان وقفه به‌سر می‌بریم اما بعد از کریسمس مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و ایران معتقد است اگر آمریکا تصمیم داشته باشد به تعهدات خود برگردد و دست از تهدیدات تحریمی بردارد، [برای حصول توافق] فرصت خوبی وجود خواهد داشت.»

سفر قریب الوقوع رئیسی و امیرعبداللهیان به پکن و مسکو 

منبع: فردا

کلیدواژه: چین مسکو رئیسی سفر قریب الوقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اصلاح قانون کار برای امنیت شغلی کارگران خبرداد و افزود. اصلاحات در دولت به تصویب رسیده و به زودی با قید فوریت به مجلس ارایه می‌شود
رعیتی فرد افزود: بر این اساس قرارداد کوتاه مدت کار‌هایی که جنبه مستمر دارد، به دائم تبدیل می‌شود
وی همچنین از ساخت مسکن برای کارگران در حاشیه شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های که کارگران آنجا مشغول هستند خبر داد و اعلام کرد: بانک رفاه کارگران قرار است تسهیلات ساخت مسکن کارگران را پرداخت کند.
رعیتی فرد گفت: قرارگاه این موضوع در کشور تشکیل شده و از همه کارفرمایان دعوت می‌شود که در این زمینه مشارکت کنند.
در سی پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه استان از کارگران نمونه کشوری فارس تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه