Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:48:09 GMT

سایه ترامپ بر سر دموکرات ها

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۵۹۳۳

سایه ترامپ بر سر دموکرات ها

بروز اختلافات آشکار میان دموکرات‌های امریکایی بویژه پس از شکست پرسر و صدای نامزد این حزب در انتخابات فرمانداری ویرجینیا، فرضیه سلطه دوباره جمهوریخواهان را بر مجلس نمایندگان در انتخابات میاندوره ای سال بعد قوت بخشیده است؛ موضوعی که با توجه به نفوذ فزاینده رئیس جمهور سابق امریکا در میان قرمزهای جمهوریخواه، خطر ایجاد دیکتاتوری ترامپی در ایالات متحده را نیز جدی‌تر از گذشته خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران/ احزاب راست در سراسر جهان پیش‌تر نیز با بحران‌های هویتی بسیاری روبه‌رو بودند. اما در طول تاریخ بارها توانستند هویت خود را بازیابند. به باور تحلیلگران «پراجکت سیندیکیت»، در دهه 1860 میلادی راست میانه بریتانیا تحت رهبری «بنجامین دیسرائلی» با گسترش ایدئولوژی ملی‌گرایانه محافظه‌کاران توانست پیشتاز انتخابات شود و جناح او نیز توانست با کسب اکثر کرسی‌های پارلمان، لیبرال‌ها را در سال‌های بعدی نیز پشت سر بگذارد.

بواقع راست‌ها در طول تاریخ با تکیه بر سه اصل ملی‌گرایی، حمایت از مؤسسات سنتی، استقبال از بازارها یا مخالفت با انحصار دولتی برای حمایت از تجارت آزاد توانستند قدرت را به دست بگیرند.

بتدریج این اصول در بین میانه‌روهای اروپایی و امریکایی جا باز کرد. اما چهارمین اصل موفقیت راست‌ها که حمایت از تجارت ثروتمندان بود زمینه را برای بروز شاخه افراطی فراهم ساخت و به نوعی ترکیب اقتصاد و پیشرفت‌های اجتماعی اساس اصلی این امر بود. اما سیر وقایع نشان می‌دهد که راست‌ها باید این بار با الگویی متفاوت برای بازیابی جایگاه خود اقدام کنند.

«آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان یا «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا گام‌هایی در این مسیر برداشتند اما از آنجا که اقدامات آنها متناسب با شدت چالش‌های پیش روی راست‌ها نبود در مسیر موفقیت به سرانجام نرسید. به‌عبارت دیگر در شرایطی که منابع ناعادلانه و چالش‌های جهانی‌سازی و فناوری‌های عظیم رو به افزایش است، احزاب راست میانه نیازمند یک تحول عظیم هستند اما برای محافظه‌کاران امریکایی این تحول چندان ساده نیست. چرا که اتکای راست‌های امریکا بر سیستم سیاسی متمرکز بر تخصیص قدرت به راست‌گرایان در بخش‌های روستایی و حومه دیگر پاسخگو نیست و با تغییر الگوی جمعیتی، شمار شهرنشینان و رأی‌دهندگان تحصیلکرده و همچنین افزایش اعتراضات به شرایط اقتصادی نیز تحول سیستمی را اجتناب‌ناپذیر کرده است. بنابراین در این شرایط اگر آنها خشونت بیشتر و اتکا به اقلیت را برگزینند در نهایت اصل دموکراسی را زیر سؤال خواهند برد و موفقیت برایشان دور از دسترس خواهد شد.

افزایش تهدید ترامپیسم

به باور تحلیلگران، جمهوریخواهان حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق امریکا این استراتژی راست‌ها را نپذیرفته و گزینه دومی را انتخاب می‌کنند که معنایی جز سوق دادن امریکا به‌سمت دوران دوقطبی عمیق و ضعف حکومتی نخواهد داشت. شرایطی که در آن سیاست معنادار علیه بی‌عدالتی، بحران‌های تغییرات اقلیمی و سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری معنای چندانی در آن ندارد و بدتر از آن افزایش قدرت استبدادی، می‌تواند خطر احیای ترامپیسم را در 2024 افزایش دهد.

به نوشته «پولتیکو»، «ترامپ» به‌عنوان رهبر بالقوه حزب جمهوریخواه در حالی که در ماه‌های اخیر 83 درصد از هواداران حزب را بار دیگر با خود همراه کرده، مقدمه‌چینی برای بازگشت متفاوت به قدرت را با کنار زدن مهره‌های ناخالص در حلقه نزدیکانش کلید زده است. در این برنامه تخریبی «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهور‌یخواه سنا به اتهام همراهی نکردن «ترامپ» در جریان تنش های پس از انتخابات 2020 ریاست جمهوری مهم‌ترین هدف رئیس جمهور زخم خورده و افراطی امریکا شده است. با این حال هنوز در میان اعضای بانفوذ حامی نیافته و در داخل کاخ کنگره سناتورها همچنان حمایت از «مک کانل» را در دستور کار دارند.

«ترامپ» که برای بازگشت به قدرت در 2024 لحظه‌شماری می‌کند، برای مهره چینی نزدیک‌تر به خودش، با تمام قوا تخریب «مک کانل» را آغاز کرده و با بیان جملات تهییج‌کننده مانند «مک کانل با تأیید افزایش سقف بدهی دموکرات‌ها را نجات داد» یا «او یک فاجعه است و باید از رهبری کنار برود» تلاش‌ها برای نفوذ برای تغییر نظر جمهوریخواهان را پیگیرانه دنبال می‌کند. این تلاش‌ها آنقدر جدی شده که شاید کمپین ضد مک کانل را بتوان مهم‌ترین خط سیر حامیان ترامپ برای پیشتازی بر رقبا در انتخابات 2022 دانست. اما ابهام در نتایج این کمپین سبب شده است بسیاری از سناتورهای این حزب برای حفظ جایگاه خود سکوت اختیار کنند.

این تلاش‌های مخرب ترامپ و حامیانش در حالی در جریان است،«هافینگتون پست» به تازگی فاش کرده است، «دونالد ترامپ» در پوشش هزینه‌های هتلی در پنسیلوانیا، از کشورهای خارجی برای اقداماتش هزینه‌های گزاف دریافت می‌کرده است. سازمان نظارت مدنی امریکا در این رابطه نهاد خدمات عمومی ایالات متحده را متهم به اهمال در ردگیری پرداختی‌های خارجی این هتل و پرداخت‌کنندگان کرده است. در این میان نادیده گرفتن مالکیت ترامپ بر این هتل آن هم در دوران ریاست جمهوری‌اش نیز موضوعی است که این شائبه را قوت بخشیده در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های دولت سابق امریکا، منافع خارجی به مردم این کشور ارجحیت داشته است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راست ها مک کانل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف

 به گزارش تابناک، سرماخوردگی اوستون اورونوف در آستانه بازی حساس مقابل نساجی شاید برنامه‌های تهاجمی اوسمار ویرا را به‌هم بریزد. اورونوف در نیم فصل دوم و در فاز تهاجمی پرسپولیس بازیکن مهمی بوده و با اینکه در بازی‌های بزرگ مثل دربی سنتی پایتخت و دیدار مقابل سپاهان تمام فضا‌ها از او گرفته شد، اما در سایر دیدار‌ها غالبا جزء نفرات برتر تیمش در بخش تهاجمی ترکیب بوده است.

با این وجود ساعاتی قبل از بازی سرخ‌ها در قائمشهر خبر رسید که این بازیکن دچار سرماخوردگی شده و حضورش در بازی عصر امروز در هاله‌ای از ابهام است. چنانچه اورونوف به این بازی نرسد اوسمار دوباره باید تغییری در ترکیب بخش تهاجمی تیمش اعمال کند و با توجه به غیبت امید عالیشاه کار او سخت‌تر هم خواهد شد.

اگر اورونوف شرایط بازی را پیدا نکند شاید مهدی ترابی در پست وینگر چپ بازی کند، سعید صادقی مثل نیم فصل اول به‌عنوان وینگر راست به ترکیب اصلی برگردد و وحید امیری در نقش هافبک آزاد پشت مهاجم نوک به میدان برود.

حالت دوم احتمال حضور محمد خدابنده‌لو در پست هافبک آزاد است که در این صورت ممکن است ترابی وینگر چپ باشد و یکی از بین سعید صادقی یا وحید امیری به‌عنوان وینگر راست به میدان برود.

حالت سوم نیز ماندن ترابی در همان پست وینگر راست است و شاید صادقی جایگزین اورونوف در پست وینگر چپ شود؛ و بالاخره اینکه اگر خدابنده‌لو به ترکیب برسد احتمال حضور وحید امیری در پست وینگر چپ و باقی ماندن ترابی در پست وینگر راست نیز وجود دارد.

البته اوسمار می‌تواند از سروش رفیعی نیز یک خط جلوتر استفاده کند و مثلا سینا اسدبیگی یا محمد خدابنده‌لو را کنار مسعود ریگی بازی بدهد که در این صورت از بین سعید صادقی و وحید امیری باز هم یک نفر در ترکیب اصلی خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در سایه افزایش تهدیدها
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • نوبت به تست ترابی در پست جدید رسید
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید