Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین لایقی مطلق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقدام با استفاده از رهاسازی حشرات در مزارع  و باغستان های کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته ، افزود: این میزان مبارزه بیولوژیک در باغ های مرکبات، سیب  و  محصولاتی مانند  گوجه فرنگی انجام شده است.

به گفته لایقی مطلق افزایش جمعیت حشرات مفید در اکوسیستم و حرکت به سمت تولید محصولات سبز از مزایای مبارزه بیولوژیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش استفاده از سموم شیمیایی و پایین آمدن قیمت تمام شده محصول برای تولیدکننده را از دیگر مزایای مبارزه بیولوژیک برشمرد.

مبارزه بیولوژیک به معنی استفاده از عامل زنده و دشمن طبیعی یک آفت بر علیه آن است که این امر کاهش استفاده از سموم شیمیایی را به دنبال دارد.

کنترل بیولوژیک به‌عنوان روشی علمی، عملی و بسیار بی‌خطر برای انسان و محیط زیست مورد توجه کارشناسان است.

لایقی مطلق اظهار داشت:امسال همچنین مبارزه با آفات و بیماری ها عمومی محصولات کشاورزی در ۱۸۵ هزار هکتار مزرعه استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال  جاری ردیابی و پایش ملخ در ۱۷۶ هزار هکتار از مزارع صورت گرفته ، تاکید کرد: این میزان زمین کشاورزی  و مرتع در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایش شده است.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف از جمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

لایقی مطلق عنوان کرد: شناسایی و کنترل عوامل خسارت زای قرنطینه ای در ۵۱ هزار هکتار زمین کشاورزی،انجام عملیات ضدعفونی هشت هزار و ۱۷۲ تن بذر گندم و ۴۰۰ تن بذر محصول جو از دیگر خدمات انجام شده امسال در استان برای مبارزه با آفت ها و بیماری های گیاهان و در نهایت کمک به   افزایش کیفی وکمی محصولات کشاورزی است.

سالانه ۹۷۲ هزارتن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد مبارزه بیولوژیک لایقی مطلق هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد