Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه بازدید معاون برق و انرژی وزیر نیرو از شهرک صنعتی سروستان ۲، گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان فارس برق رسانی به این شهرک صنعتی سروستان است.

او افزود: بر اساس این مصوبه، احداث خط و پست فوق توزیع برق برای شهرک صنعتی سروستان۲ در نظر گرفته شده است که اجرای این طرح هایکی از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی سروستان۲را حل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوحی با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها خط انتقال فوق توزیع و پست برق۶۶ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای فارس انجام می‌شود، افزود: معاون برق و انرژی وزارت نیرو در این بازدید بر تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و مقرر شد شرکت برق منطقه‌ای مطالعات طرح و نیز احداث فونداسیون طرح را تاپایان امسال انجام دهدو سایر مراحل طرح نیز درسال آینده انجام شود.

او همچنین با تقدیز از پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سروستان برای اجرای این طرح ملی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها مشکل تامین برق این شهرک صنعتی رفع می‌شود.

فتوحی عنوان کرد: همچنین برای تامین برق پایدار شهرک صنعتی شماره یک سروستان نیز مقرر شد شرکت توزیع برق شیراز نسبت به اجرای خط دومداره به طول ۸کیلومتر اقدام کند که اجرای این طرح نیز سبب تامین برق پایدار واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی سروستان ۱خواهدشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه درحال حاضر طرح‌های توسعه زیرساختی در شهرک صنعتی سروستان ۲به سرعت درحال اجرا است، گفت: در حال حاضر چند طرح با اعتبار۲۰۰میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

او با بیان اینکه به علت تکمیل ظرفیت واگذاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، شهرک صنعتی سروستان ۲ با مساحت۷۱۵هکتار و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی درفاز نخست به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک باهدف جذب سرمایه گذار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز-بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، افزود: در حال حاضر ۳۱قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۲۱ هکتار زمین واگذار شده است.

فتوحی همچنین از بهره برداری ۴واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۶۰نفر خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی به شبکه گاز نیز متصل و ایستگاه TBS گاز نیز توسط شرکت گاز فارس در دست اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آماده سازی زیرساخت ها شهرک صنعتی سروستان جذب سرمایه گذاران شهرک صنعتی سروستان شهرک صنعتی اجرای این طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد