Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:42:00 GMT

اردوغان: انتخابات زودهنگامی در کار نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۶۲۶۸

اردوغان: انتخابات زودهنگامی در کار نخواهد بود

اردوغان، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمانی در ترکیه را در بحبوحه سقوط بی‌سابقه نرخ لیر ترکیه به شدت رد کرد.

به گزارش مشرق؛ به نقل از تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جلسه فراکسیون پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: اعلام می کنم که انتخابات در ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات زودهنگام برگزار نخواهد شد. من به این موضوع پایان می دهم.

به گفته اردوغان، مقامات کشور "می دانند که چه می‌کنند و به کجا می‌روند. "

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما اعلام کرده‌ایم که نه با نرخ بهره و نه با تورم به مردم خود فشار نمی‌آوریم و برای این مبارزه می‌کنیم. ما در آستانه پیشرفت هستیم و به نتایجی که می خواهیم دست خواهیم یافت.

وی همچنین گفت که ترکیه یهودی ستیزی را جنایت علیه بشریت و جنایتی مانند اسلام هراسی می‌داند.

رجب طیب اردوغان در پذیرایی از اعضای جامعه یهودی ترکیه و اتحاد خاخام‌ها در کشورهای اسلامی (ARIS) گفت: همانطور که اسلام هراسی را جنایت علیه بشریت می‌دانیم، یهودی ستیزی را نیز جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

اردوغان گفت: من هیچ رویکردی را که مردم را به دلیل مذهب یا منشأ قومی به حاشیه بکشاند، نمی پذیرم.

وی تاکید کرد: ما باید در مبارزه با اسلام هراسی، یهودی ستیزی و بیگانه هراسی به ویژه در کشورهای غربی همبستگی داشته باشیم.  

اردوغان با تاکید بر اهمیت تقویت فضای صلح و ثبات در خاورمیانه گفت: بزرگترین آرزوی ترکیه خاورمیانه‌ای است که جوامعی از مذاهب، زبان‌ها و قومیت‌های مختلف در صلح در کنار هم زندگی کنند.

وی افزود: هشدارهای ترکیه به دولت اسرائیل در این جهت است که اطمینان حاصل شود مسائل از طریق چشم انداز صلح و ثبات بلندمدت در خاورمیانه بررسی می شود.

اردوغان با اشاره به روابط ترکیه و اسرائیل گفت که علیرغم اختلاف نظرها در مورد فلسطین، روابط با اسرائیل در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری به شیوه خود در حال پیشرفت است. نگرش سازنده اسرائیل در چارچوب تلاش‌های صلح بدون شک به روند عادی سازی کمک خواهد کرد. روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات و امنیت منطقه ما حیاتی است. گام‌هایی که باید در مورد مسئله فلسطین، به‌ویژه درباره بیت‌المقدس برداشته شود، به امنیت و ثبات نه تنها فلسطینی‌ها، بلکه اسرائیل کمک خواهد کرد. در این راستا من به گفتگوی مجدد با اسحاق هرتزوگ و نفتالی بنت، رئیس و نخست وزیر اسرائیل اهمیت زیادی می‌دهم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت رجب طیب اردوغان انتخابات زودهنگام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد