Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهره‌گیری از شایستگان اهل سنت و اقلیت‌های قومی و مذهبی در مدیریت‌های مختلف، نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای نظام است.

وی بر لزوم استفاده از افراد توانمند، دلسوز و متعهد با مذاهب و قومیت های مختلف در پست‌های مدیریتی رده بالا تاکید کرد و افزود: به طور قطع با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اهل سنت و قومیت‌ها، کارها بهتر پیش خواهد رفت و دشمن نیز فرصت سواستفاده پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در ارتباط با اهمیت و جایگاه پست مشاور رییس جمهور در حوزه اقوام و مذاهب نیز گفت: هیچ پُستی در ذات خود ارزشمند نیست، مگر اینکه در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه پست مشاوره رییس جمهور در صورت پیگیر بودن، پستی مهم است، افزود: تلاش بنده فراهم کردن بستر مناسب برای انعکاس واقعیت ها و انتظارات مردم به رییس جمهور و ارائه خدمت بهتر به مردم است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به تلاش برای تدوین ساختاری درست برای استفاده از ظرفیت های اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنم، دیدگاه و نظرات حاکمیت و رییس جمهور در استان های مختلف را اعمال و بومی کنم تا زمینه تقویت بیشتر انسجام و وحدت بین اقوام و مذاهب فراهم شود.

 ماموستاکریمی نزدیکی اقوام و مذاهب مختلف را موجب متحدتر شدن کشور دانست و ادامه داد: اقوام در کشور ما نه تنها در حاشیه نیستند بلکه در بطن بوده و جزوی از ایران اسلامی محسوب می شوند، ضمن اینکه قومیت ها رنگ و بوی متنوعی به کشور داده و ایرانی شاد و واحد را تشکیل داده اند.

بروزرسانی بانک اطلاعاتی نخبگان قومیت ها و مذاهب

وی در ادامه از تلاش برای به روز رسانی بانک اطلاعاتی نخبگان و افراد شایسته اهل سنت اشاره کرد و افزود: تلاش بنده این است که افراد توانمند در میان اقوام و اهل سنت را برای پست‌های مختلف در وزارتخانه ها یا به عنوان سفیر در کشورهای خارجی پیشنهاد دهم.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به وفاداری مردم اهل سنت به ویژه کردستانی ها در طول انقلاب اسلامی، اضافه کرد: مردم کردستان در چهار جبهه پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، مبارزه با ضدانقلاب و دفاع از حرم، شهید تقدیم کرده‌اند که در نوع خود بی نظیر است.

کریمی با بیان اینکه مردم کردستان همواره پیش قراول تبعیت از فرامین رهبری بوده و در هیچ فتنه ای مشارکت نداشته اند، اظهار داشت: کردستان سرشار از انسان های دلسوز، متعهد و توانمند است و باید در رده های مختلف مدیریتی از توان آنان بهره برد.

وی به تلاش برخی از افراد به ظاهر عالم برای ایجاد اختلاف بین اهل سنت و تشیع اشاره کرد و گفت: کسانی که دنبال اینگونه مباحث هستند به قول رهبری، نه شیعه هستند نه سنی، بلکه قدم در راه دشمن گذاشته اند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه مصلحت نظام بالاتر از مصلحت هر قوم و مذهبی است، ادامه داد: اگر حرکتی قومی یا مذهبی نیز صورت می گیرد باید در این راستا باشد، درغیراینصورت دشمن سواستفاده خواهد کرد.

ماموستا کریمی بر لزوم روشنگری علما برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب تاکید کرد و گفت: تعصب در هر امری غیرقابل قبول است، ضمن اینکه نباید مذهب را عین دین بدانیم، چراکه منجر به تکفیر می شود.

رئیس جمهور ۲۵ مهر امسال با صدورحکمی ماموستا عبدالسلام کریمی را به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» منصوب کرد.

ماموستا عبدالسلام کریمی، متولد سال ۱۳۴۶، فرزند شهید، دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب و دارای گواهی افتا و اجتهاد از طرف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سال ۱۳۷۰ است.

فرماندار شهرستان دیواندره به مدت پنج سال، رئیس دانشگاه‌های پیام نور مریوان و سنندج به مدت پنچ سال، معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش استان کردستان به مدت پنج سال، مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کردستان و مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی سنندج از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.

برچسب‌ها کردستان مشاور نهاد ریاست جمهوری سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مشاور نهاد ریاست جمهوری سنندج کردستان مشاور نهاد ریاست جمهوری سنندج جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی مشاور رییس جمهور اقوام و مذاهب قومیت ها اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد