Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:51:07 GMT

بارش برف و باران در برخی مناطق کشور از امروز

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۶۶۷۳

بارش برف و باران در برخی مناطق کشور از امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: طی امروز و فردا در مناطقی از کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: پنجشنبه دوم دی ماه در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران و از اواخر وقت در البرز و تهران و روز جمعه سوم دی ماه نیز علاوه بر این مناطق در گلستان، خراسان شمالی، همدان، مرکزی و شمال ایلام بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شنبه چهارم دی ماه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق بارش رخ داده و سامانه بارشی از اواخر این روز از کشور خارج می‌شود. در عین حال تا روز یکشنبه پنجم دی ماه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیاییان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه و دریای خزر تا روز شنبه مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز اظهار کرد: امروز پنجشنبه دوم دی ماه هوای پایتخت نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوای به ترتیب ۱۰ و یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز جمعه سوم دی ماه نیز هوای تهران ابری گاهی همراه با بارش باران پراکنده و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۹ و دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز شنبه چهارم دی ماه نیز هوای تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا نیز شش و صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي بارش برف باران وزش باد شدید پیش بینی می شود وزش باد دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • تهران تا پایان هفته میزبان باد و باران است
  • پیش بینی رگبار باران و رعد و برق در البرز
  • تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟