Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان کفایی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب‌های گیلان با بیان اینکه طبق قانون حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و وضعیت تالاب انزلی باید به مرحله مطلوب برسد، گفت: تالاب انزلی ساحلی و دریایی بوده و سطح تراز آن با سطح تراز دریای خزر برابر است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان امکانات به شرکت آبفای استان برای ساماندهی فاضلاب شهرهایی که به تالاب انزلی هدایت می‌شود تخصیص داده شده است، بیان کرد: موضوع تالاب انزلی فرا دستگاهی بوده و سازمان‌های مختلفی درگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عدم لایروبی، عدم آبخیزداری و ورود بی رویه فاضلاب صنعتی، خانگی کشاورزی به تالاب و برداشت آب تالاب در زمان کشاورزی میزان تخریب تالاب را تسریع کرده است.

کفایی با اشاره به کمبود شدید اعتبارات برای احیای تالاب انزلی تصریح کرد: دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی که برای احیای تالاب در نظر گرفته شده برای زمانی است که دلار حدود ۱۲ هزار تومان بود لذا اولین اقدام در این حوزه باید به روز رسانی این مبلغ باشد.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه هیچ دستگاه مرتبطی در گیلان حتی یک ریال جذب اعتبار برای پاکسازی سنبل آبی نداشت، افزود: بسیج و سپاه با کمک جوامع محلی که در حاشیه تالاب هستند بخشی از سنبل‌ها را پاکسازی کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای جلوگیری از آلودگی عرصه‌های تالابی گیلان اظهار کرد: متأسفانه مبلغ مذکور جذب نشد البته موضوع خارج از اختیارات دستگاه اجرایی بود.

کد خبر 5382325

منبع: مهر

کلیدواژه: محيط زیست گیلان تالاب انزلی ساسان کفایی ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان واکسن کرونا بارش برف آتش سوزی کرمانشاه عکس استانها ایلام شیوع کرونا قاسم سلیمانی تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون